روز دوم از رقابتهای کاراته المپیک هنرهای رزمی با کسب یک نشان نقره برای تیم ملی ایران و حذف دو نماینده دیگر این تیم پیگیری شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که به بازیهای جهانی رشته های مبارزه ای یا همان "کامبت گیمز" معروف است ذبیح اله پورشیب در مبارزه  وزن 84+ کیلوگرم ابتدا در پیکار با "استفانو مانیسکالکو" دارنده 5 نشان رنگارنگ جهان از ایتالیا در رقابتی نزدیک میلی تری نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد. وی در گام بعدی "میخائیل داودوف" از روسیه را 4 بر صفر شکست داد به مرحله نیمه نهایی این وزن راه یافت.
 
پورشیب در این مرحله باید با "انس ارکان" قهرمان سال 2012 جهان و نفر اول اروپا در سال 2013 از ترکیه رفت. این دو در مسابقات جهانی پاریس نیز دو بار به مصاف هم رفتند که حاصل این تقابل یک برد 6 بر 4 برای ارکان و یک تساوی صفر بر صفر در کومیته تیمی بود. پورشیب در این مبارزه و در حالی که 2 بر صفر از "انس ارکان" عقب بود با حملات پردامنه دو امتیاز گرفت تا این بازی با تساوی به اتمام برسد که در نهایت داوران بدلیل حملات بیشتر و تسلط تکنیکی و تاکتیک نماینده شایسته کاراته کشورمان را برنده اعلام کردند. این کاراته کای کشور در بازی نهایی برای کسب مدال طلا به مصاف "آتاموف" قهرمان جهان از آذربایجان رفت و با قبول شکست به نشان نقره بسنده کرد. 
 
همچنین حمیده عباسعلی در وزن  68+ کیلوگرم بانوان به روی تاتامی رفت که حاصل تلاش وی دو شکست برابر نیوزیلند (2 بر یک ) و ایتالیا (یک بر صفر) و تساوی صفر بر صفر مقابل حریف تونسی بود. 
 
همچنین علی فداکار در وزن 75- کیلوگرم پس از اینکه در پیکار اول مقابل "کنجی گرایلون" قهرمان سال 2012 جهان از فرانسه با حساب 3 بر صفر شکست خورد، در گام بعدی "جیمز هولدر" قهرمان اقیانوسیه از نیوزیلند را یک بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله نتبجه را به  "ریوتارو آراگی" نایب قهرمان سال 2012 جهان از ژاپن واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد. فداکار برای کسبل مدال طلا به مصاف "شاکر کشتا" قهرمان آفریقا و نفر سوم جهان از مصر رفت که با وجود برتری 3بر سفر به دلیل آسیب دیدگی موفق نشد مسابقه را ادامه دهد و بازنده اعلام شد . 
 
براساس اعلام کمیته برگزار کننده بازیها، کاراته کاهای هر وزن ابتدا بصورت دوره ای باید به مصاف هم بروند و پس از آن از هر گروه 2 کاراته کایی که صاحب بیشترین امتیاز شدند به مرحله دوم راه می یابند. در این مرحله نیز نفرات اول و دوم دو گروه به صورت ضربدری با یکدیگر مبارزه می کنند.