سومین نشست سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال برای بررسی وضعیت و تعداد تیم های شرکت‌کننده در فصل جدید مسابقات لیگ برتر با تصویب حضور 12 تیم در این دوره از رقابت ها همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست سازمان لیگ بسکتبال برای نهایی کردن تعداد تیم های شرکت کننده در فصل جدید مسابقات لیگ برتر با حضور نمایندگان 10 تیمی که پیش از این حضورشان در فصل جدید مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور تا حد زیادی قطعی شده بود و همچنین نمایندگان سه تیم جدیدی که متقاضی حضور در این رقابت ها شده اند، امروز سه‌شنبه در محل تالار اجتماعات سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

در جریان این نشست حضور 12 تیم در فصل جدید مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور به تصویب نهایی رسید.

بر این اساس پتروشیمی بندر امام، صنایع پتروشیمی ماهشهر، مهرام تهران، شهرداری گرگان، دانشگاه آزاد، استقلال زرین قشم، نیروی زمینی، تکماش قزوین، افرا خلیج فارس و فولاد ماهان (10 تیمی که پیش از این حضورشان در لیگ برتر قطعی شده بود) همراه با ذوب آهن و همیاری زنجان که طی هفته های گذشته متقاضی حضور در مسابقات شده بودند، برگزارکننده فصل جدید مسابقات لیگ برتر خواهند بود.

البته ب.آ شیراز نیز عصر روز گذشته درخواست خود را مبنی بر حضور در مسابقات لیگ برتر به فدراسیون اعلام کرد، اما در نشست امروز سازمان لیگ پذیرفته شدن حضور این تیم منوط بر کناره‌گیری یا کنار گذاشتن یکی از 12 تیم فوق شد.

بر این اساس هر یک از 12 تیمی که حضورشان در لیگ برتر قطعی شده است، اگر بنا به هر دلیلی از مسابقات امسال انصراف دهند یا از سوی فدراسیون کنار گذاشته شوند، شیرازی ها جایگزین آن خواهند شد.

فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از 16 آبان آغاز خواهد شد.