کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور گفت: اعتقاد دارم نمایندگان باید با تکیه بر وظایف نظارتی خود انتخاب استاندار را به دولت واگذار کنند، برخی پیشنهاد ها و نظر خواهی ها بیشتر به تعارفات شبیه است اما در عین حال در صورت به خطر افتادن منافع استان نمایندگان به وظیفه خود عمل کنند.

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنده در جلسه ای که گزینه های پیشنهادی نمایندگان استان کرمانشاه به وزارت کشور برای تصدی پست استانداری این استان مطرح و به تصویب رسید حضور نداشتم اما تشکیل جلسه و تصویب آن را قانونی و مطابق روال معمول می دانم.

احمدی گفت: برگزاری جلسات مجمع یکسری قوانین دارد و بیشتر نمایندگان در صورت حاضر شدن جلسه را تشکیل می دهند و تصمیم می گیرند. جلسه مذکور هم به همین روال بوده است و بنده با اینکه حضور نداشتم تصمیمات آن را می پذیرم.

نماینده مردم صحنه، هرسین و گنگاور اظهار داشت: در خصوص مطرح شدن گزینه ها باید مجموعه فاکتورهایی را در نظر گرفت. اعتقاد شخصی من این است که بر اساس اصل تفکیک قوا باید نمایندگان به وظیفه نظارتی خود بپردازند و دولت تصمیم خود را بگیرد.

وی ادامه داد: البته در صورتی که دولت نظر مشورتی بخواهد نمایندگان تعامل خواهند داشت گرچه بیشتر به تعارفات شبیه است تا واقعیت، اما به هر حال نمایندگان در صورت خواست دولت اظهار نظر می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر گزینه های دور از پارامترهای اعتدال برای استانداری کرمانشاه بخواهد نهایی شود نمایندگان چه نظری خواهند داشت، گفت: نمایندگان برای استان کرمانشاه همه مصالح را در نظر می گیرند. اگر کسی توانمند باشد و بتواند کار کند و استان را به سمت پیشرفت هدایت کند نمایندگان مخالفتی ندارند.

وی ادامه داد: اما اگر کسی بخواهد بیاید اینجا و حرکت های گروهی و سیاسی را اصل کار خود قرار دهد این به ضرر استان است و نمایندگان هم به چیزی غیر از منافع استان فکر نمی کنند .