بجنورد - خبرگزاري مهر: دبير شوراي زكات خراسان شمالي گفت: همايش زكات و مسجد محوري با حضور دو هزار و 500 نفر از فعالان زكات استان طي روزهاي پانزدهم و شانزدهم آبان ماه برگزار مي شود.

امان الله حسين پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لزوم همسان سازي و هماهنگي برنامه هاي اجرايي مجموعه زكات كشور با توجه به نيازهاي روز جامعه و توليدات و فرآورده هاي علمي، عنوان كرد: به اين منظور برگزاري همايش هاي علمي آموزشي زكات با استفاده از اساتيد فن و طرح موضوعات مورد نياز، پايه ريزي شده است.

وي اظهار داشت: در اين راستا در خراسان شمالي همايش زكات و مسجد محوري با حضور دو هزار و 500 نفر از عاملان و فعالان زكات استان، طي روزهاي پانزدهم و شانزدهم آبان ماه به ميزباني بجنورد و در محل مصلي امام خميني(ره) اين شهر برگزار مي شود.

حسين پور هدف از برگزاري اين همايش را ايجاد بسترهاي لازم براي ترويج و توسعه فريضه زكات در جامعه اسلامي ذكر كرد.

به گفته وي در اين همايش شماري از مسئولين كشوري از جمله حسين انوري؛ سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور و حسين نبي لو؛ دبير شوراي زكات و مسئولان ارشد خراسان شمالي حضور خواهند داشت.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي اضافه كرد: در اين همايش فعالين حوزه زكات و شوراي زكات شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي، شماري از كشاورزان و دامداران، مسئولين مراكز نيكوكاري، روحانيون طرح هجرت و مستقر در روستاهاي استان و ... حضور دارند.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی در ادامه با بيان اين كه از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 37 ميليارد ريال زكات در استان جمع آوري شده است، اظهار داشت: ميزان پرداخت زكات در خراسان شمالي در سال جاري به نسبت مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزايش داشته است.

به گفته وي در مدت مشابه پارسال در خراسان شمالي 26 ميليارد ريال زكات از سوي كشاورزان و دامداران پرداخت شده بود.

حسين پور عنوان كرد: شهرستان هاي شيروان و اسفراين به ترتيب بيشترين ميزان پرداخت زكات در استان را دارند.

وي با اشاره به اين كه از محل پرداخت زكات، ساخت هزار طرح عمراني در استان آغاز شده، اظهار داشت: ساخت مساجد، حسینیه، غسالخانه، جاده بین مزارع، مدرسه، خانه عالم و ... از جمله اين طرح ها به شمار مي روند.