صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف)در گزارشی با اعلام اینکه نیمی از آوارگان سوری در کشورهای همسایه، کودک هستند به تشریح مشکلات این کودکان از جمله محرومیت از تحصیل پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف" امروز در گزارشی درباره افزایش مشکلات و رنج های کودکان سوری هشدار داد. در این گزارش از کشورهای میزبان آوارگان سوری همچون لبنان، اردن و ترکیه خواسته شده است که شرایط تحصیل کودکان سوری را فراهم کنند.

یونیسف اعلام کرد: نیمی از آوارگان سوری در کشورهای همسایه، کودک هستند. به عنوان مثال مدارس شهر اربد اردن پذیرای شمار زیادی از کودکان سوری است و این تعداد بالغ بر بیش از هزار نفر است.

در ادامه گزارش گفته شده است: اردن بیش از 500 هزار آواره سوری را در خود جای داده است که از این تعداد حدود 200 هزار نفر کودک در سن تحصیل هستند، اما تنها 80 هزار نفر آنها به طور رسمی در مدارس اردن تحصیل می کنند و بقیه به مدرسه نمی روند.

بنا بر اعلام یونیسف، 30 هزار نفر از کودکان آواره سوری در اردن نمی توانند به مدرسه بروند، زیرا ناگزیر هستند برای زنده ماندن خود کار کنند. نظرسنجی های یونیسف حاکی از آن است که بیش از 20 درصد خانواده های سوری مخالف تحصیل فرزندان خود در شرایط دشوار فعلی هستند و معتقدند پس از بازگشت به کشورشان کودکان خود را به مدرسه خواهند فرستاد.

در ادامه گزارش گفته شده است: در ترکیه نیز 800 هزار کودک در سن تحصیل قرار دارند که هزاران نفر از آنها از تحصیل در مدارس این کشور منع شده اند، زیرا خانواده هایشان دارای کارت آوارگی نیستند.