دامغان - خبرگزاری مهر: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر نقش قابل توجه ائمه جمعه در افزایش رشد سیاسی جامعه تاکید کرد و گفت: حضور ائمه جمعه در میانه میدان، توطئه‌های دشمنان انقلاب را با شکست مواجه می کند.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از وظایف مهم ائمه جمعه را به صحنه آوردن مردم در تمامی عرصه های انقلاب ذکر کرد و افزود: افزایش رشد سیاسی جامعه یکی از جمله وظایف مهم امامان محترم جمعه است.

وی یادآور شد: خوشبختانه با درایت و توجه امامان جمعه مردم نقش و حضوری فعال در عرصه های سیاسی و اجتماعی دارند و نمونه هایی از این حضور را می توان در راهپیمایی یوم الله  بهمن، روز جهانی قدس و انتخابات مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و ... دید.

برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در بیش از 730 نقطه کشور

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور از برگزاری نماز عبادی و سیاسی جمعه در بیش از 730 نقطه کشور خبر داد و افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برکات بسیار زیادی برای مردم داشت که یکی از آنها برگزاری همین نمازهای جمعه است.

تقوی با بیان اینکه شرکت کنندگان در نمازهای جمعه افرادی متدین و علاقه مند و از چهره های موثر جامعه هستند اضافه کرد: توانایی برقراری ارتباط با مردم، قابل رؤیت بودن، هدایتگری و داشتن جذابیت، از جمله ویژگی های نماز جمعه باشد.

کمی جمعیت علت اصلی عدم موافقت با برگزاری نماز جمعه در شهر امیریه دامغان

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به بحث عدم انتخاب امام جمعه برای شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان اشاره کرد و اظهار داشت: برای این امر موضوع دو بار در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مطرح شد که هر دو بار موضوع رد شد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل رد موضوع کمی جمعیت بوده که نظر شورا برای تعیین امام جمعه در این شهر را تامین نکرد.

نقوی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با تلاش و پیگیری های مجدد شاهد برگزاری نماز جمعه و انتخاب امام جمعه در شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان باشیم.

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در 17 نقطه از استان سمنان

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یکی از امتیازات خوب استان سمنان را حضور مردم مومن و ولایتمدار و متدین و اقامه نماز جمعه در 17 نقطه از این استان بیان کرد و گفت: همراهی و همکاری مسئولان استان با ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه است که موجب افزایش رشد سیاسی در منطقه شده است.

تقوی همچنین از واگذاری دو هکتار زمین جهت ساخت مصلا و دفتر امام جمعه در شهر کلاته رودبار از توابع شهرستان دامغان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری شهرداری و شورای اسلامی این شهر دو هکتار زمین جهت ساخت مصلی و دفتر امام جمعه در این شهر واگذار شد که امیدواریم با تامین اعتبار از سوی خیرین و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بتوانیم در ساخت و تکمیل این پروژه کمک کنیم تا این شهر نیز شاهد داشتن مصلی و دفتر امام جمعه باشد.

وی در خاتمه گفت: مصلای نماز جمعه در شهر دیباج دامغان نیز در حال ساخت است که امیدواریم این پروژه نیز هر چه زودتر تکمیل شود و به بهره برداری برسد.