زاهدان- خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت سراوان با محکومیت جنایت افراد شرور در به شهادت رساندن جمعی از نیروهای پرسنل هنگ مرزی سراوان گفت: این عملیات مذبوحانه و وحشیانه که منجر به تاثر بسیاری از مردم شیعه و سنی در این شهرستان شد مورد محکومیت تمامی اقوام بلوچ و اهل سنت قرار دارد.

مولوی عبدالصمد ساداتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه ریختن خون افرادی که برای تامین آسایش و آرامش مردم در مرزها خدمت می‌کنند آنهم در سیاهی شب کاری بسیاری ناجوانمردانه و غیر انسانی است اظهار داشت: این گونه عملیات‌های ناجوانمردانه نشان از ضعف و عجز دشمن در رویارویی مستقیم با مرزبانان و سربازان اسلام دارد.

مدیر حوزه دارالعلوم زنگیان سراوان اظهار داشت: با آغاز مسئولیت سردار شوشتری، شاهد بودیم که ایشان تلاش بی‌وقفه‌ای برای ارتقای سطح امنیت و وحدت در منطقه شرق کشور آغاز کرد و به طور مرتب در حال بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و بومی برای این منظور بو و لذا دشمن تاب نیاورد و با تدارک نقشه‌ای ننگین با تصور اینکه این طرح متوقف می شود دست به جنایت و ترور ایشان زد.

مولوی ساداتی ابراز داشت: همه شاهد هستند که در حال حاضر تامین امنیت مرز با حضور و مشارکت نیروهای بومی و در قالب همان طرح و اهداف شهید شوشتری به منصه ظهور رسیده است و حال که دشمن برای نفوذ و گذر از میان وحدت موجود در بین این نیروها عاجز مانده است در حرکاتی این چنینی تصمیم دارد تا برای اربابان خود خوش خدمتی کند.

دشمن مرزهای اعتقادی را نشانه گرفته است

امام جمعه اهل سنت سراوان در گفتگو با مهر ابراز داشت: افرادی که در کمین نیروهای حافظ امنیت و صلح در تاریکی شب می نشینند تا آنها را بدون داشتن هیچ گناهی به شهادت برسانند درکی از انسانیت، عقلانیت و حقوق بشر نداشته و به دلیل مزدوری برای ایادی استکبار دست به چنین جنایات غیر انسانی می‌زنند.

مولوی عبداصمد ساداتی اذعان داشت: امروز به همت نیروهای خدوم مرزبانی و رشادت نیروهای بومی و بسیجی امنیت بسیار خوبی در استان فراهم شده و دشمن به دلیل ضعف در قبال این اقتدار مرز های اعتقادی و مذهبی را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقدام تعدادی آدم فریب خورده و مزدور را نباید به پای قوم و یا مذهبی نوشت اذعان داشت: این از خدا بی‌خبران بر این باورند که با این خوش خدمتی‌ها می‌توانند برای مدتی اوضاع منطقه را ناامکن جلوه دهند و یا از این آب گل‌آلود به اختلافات مذهبی در استان دامن بزنند اما غافل از این هستند که اهل سنت و اهل تشیع دست آنها را خوانده اند و تاکنون هیچ یک از حوادث تروریستی خللی در وحدت اقوام و مذاهب ایجاد نکرده است.

وی گفت: بخشی از این اقدامات به این دلیل است که منطقه چهره ای نگران کننده به خود بگیرد تا نیروهای خدمتگزار از آمدن به آن واهمه داشته باشند و سرعت کارهای عمرانی و سازندگی به جای شتاب به تعطیلی کشیده شود.

آنهایی که هر روز با توطئه و دسیسه ای جدید در فکر ناامن جلوه دادن این منطقه هستند بدون شک دشمن مردم هستند زیرا نمی خواهند که امنیت و آبادانی برای مردم تامین شود.