جایزه شعر تی اس الیوت به عنوان یکی از مهمترین جوایز شعری بریتانیا، فهرست راه یافتگان به این جایزه را در سال 2013 اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک ترید، فهرست نهایی جایزه شعر تی اس الیوت، شامل نام 10 نامزد است که با بررسی 113 مجموعه شعری انتخاب شده‌اند. مایکل سیمونز رابرتز برنده جایزه شعر فوروارد یکی از این نامزدهاست. او که برای «فروشنده مواد غذایی با مواد نگه دارنده» جایزه شعر فوروارد 2013 را به خود اختصاص داد، برای همین مجموعه به عنوان نامزد جایزه تی‌اس‌الیوت نیز انتخاب شد.

هلن مورت برای «خیابان تقسیم»، رابین رابرتسون  برای «تپه درها»، سینیاد موریسی برای «اختلاف دید»، موریس ریوردان برای «آب دزد»، دالجیت ناگرا برای «رامایانا: بازگویی یک روایت»، دانی آبس برای «حرف بزن طوطی پیر»، جورج سیرتس برای «ماشین بد»، آن کارسون برای «مدرک سرخ» و مونیسا علوی برای «در دوره جدایی‌ها» دیگر نامزدهای فهرست نهایی این رقابت هستند.

13 ژانویه نام برنده این رقابت 15 هزار پوندی اعلام می شود و دیگر نامزدهای راه یافته به این فهرست نیز هر یک هزار پوند دریافت می کنند.

جان برنساید، دان پترسون، کارول آن دافی، شیموس هنی و تد هیوز در سال های پیش، جایزه شعر تی اس الیوت را به خانه برده اند.

این جایزه که امسال بیستمین دوره خود را تجربه می‌کند، به یاد تی. اِس. الیوت شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی-بریتانیایی اهدا می شود. او که خالق آثاری چون «سرزمین هرز» (۱۹۲۲) و «چهار کوارتت» (۱۹۴۳) بود، به عنوان رهبر جنبش نوسازی شعر و شاعری شناخته می شود.