مربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با بیان اینکه بازیکنان کشورمان بازی سزاوارانه‌ای را مقابل نتیجریه برگزار خواهند کرد، گفت: می‌توان نیجریه را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی غفاری با اشاره به صعود تیم فوتبال نوجوانان به دور دوم جام جهانی فوتبال گفت: خوشحالیم از اینکه ایران به عنوان یکی از 16 تیم برتر فوتبال جهان در رده زیر17 سال به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. این نتیجه حدود سه سال کار و تلاش کادرفنی و سرپرستی و پزشکی و رسانه‌ای تیم ایران است.

وی اضافه کرد: ما توانستیم کاری که در جام جهانی 2009 نیجریه انجام دادیم را در جام جهانی 2013 امارات تکرار کنیم و حالا به دنبال این هستیم که به مرحله یک چهارم نهایی هم صعود کنیم. البته در دو بازی مقابل آرژانتین و کانادا حق‌مان برد بود و می‌توانستیم به عنوان تیم اول صعود کنیم اما قسمت این بود که به عنوان تیم دوم صعود کنیم.

مربی تیم نوجوانان ادامه داد: در هر حال بازی مقابل نیجریه بازی بسیار مهم و حساسی است و ما مربیان سه بازی این تیم در مرحله مقدماتی را آنالیز کرده‌ایم. نیجریه تیم قدرتمندی است و نام بزرگی دارد و در جام جهانی رکورد دار است اما تیمی نیست که نشود آن را برد. به هر جهت این تیم در جام جهانی گذشته غایب بوده و باز هم تاکید می‌کنم که می‌شود با تدابیر ویژه‌ای نیجریه را برد و به مرحله بعد صعود کرد.

غفاری همچنین گفت: در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. در دو دوره پیش اروگوئه به عنوان بهترین تیم سوم به ایران که به عنوان تیم اول صعود کرده بود برخورد کرد و ایران رادر وقت اضافه شکست داد. پس اگر نیجریه به عنوان تیم اول صعود کرده است، دلیلی نمی‌شود که از پیش برنده بازی باشد. نیجریه و آرژانتین هر دو تیم‌های قدرتمندی هستند و بازیکنان ایرانی مقابل تیم‌های قدرتمند انگیزه خوبی دارند. امیدواریم که با حمایت رسانه‌ها و مسئولان فدراسیون فوتبال و دیگر مقامات کشور به تیم نوجوانان روحیه دادند بتوانیم به جمع 8 تیم برتر جهان برسیم.

وی درباره فرصت‌هایی که نصیب مهاجمان می‌شود و به گل تبدیل نمی‌شود، گفت: مهاجمان خوبی داریم اما در زدن ضربات آخر دقت نمی‌کنند. این البته خاصیت فوتبال در این رده سنی است و ما در این دو سال و نیم، سه سال با مهاجمان به خوبی کار کرده‌ایم اما در شرایط بازی قرار گرفتن و جو بازی باعث می‌شود تا نوجوانان با استرس بازی کنند.

مربی تیم نوجوانان همچنین تصریح کرد: یک دلیلش هم به کمبود بازی‌های دوستانه بازمی‌گردد. تیمی که در جام جهانی 2009 بازی کرد، 40 بازی دوستانه بین‌المللی داشت ولی تیم کنونی 15 بازی دوستانه بین‌المللی داشته و اگر بازی‌های بیشتری می‌داشت، مطمئنا مهاجمان هم می‌توانستند عملکرد موثرتری داشته باشند. در دو روزی که تا بازی مقابل نیجریه مانده هم با بازیکنان کار می‌کنیم تا بتوانند برای فوتبال ایران موفقیت بزرگ دیگری را ثبت کنند.

غفاری تاکید کرد: ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستند و مطمئنا نوجوانان بازی سزاوارانه‌ای را مقابل نیجریه انجام می‌دهند و بازی جسورانه و بدون ترسی که مقابل آرژانتین ارائه دادند را در بازی مقابل نیجریه به بهترین نحو انجام می‌دهند و همه توانشان را برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌ها به کار خواهند گرفت.