نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفت من به برنامه ای است که صالحی‌امیری ارائه کرده است، اولین اشکال این است که وی هیچگونه سابقه ورزشی مدیریتی ندارد، وزارت ورزش و جوانان به مدیری آگاه که مشکلات را لمس کرده باشد، نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید باقر حسینی نماینده مردم زابل در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تسلیت شهادت جمعی از مرزبانان در منطقه سراوان گفت: رئیس جمهور، اعضای دولت و آقای صالحی امیری آیا می دانید اگر مسئولان به نقاط محروم از جمله سیستان و بلوچستان توجه می کردند و به بحث اشتغال آنان اهمیت می دادند، امروز کمتر شاهد این جنایات بودیم؟

وی افزود: نقاط مرزی به همان میزان که از مرکز دور هستند، به همان میزان از امکانات محروم هستند. آقای صالحی امیری اگر توانستید رای اعتماد کسب کنید مسئولیت خطیری را برعهده دارید.

حسینی با تاکید بر اینکه در بخش ورزش و جوانان بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در عدم اهتمام در امور جوانان دارد، گفت: اگر جامعه ای پویا می خواهیم، باید به مساله جوانان که امید ملت هستند، توجه کنیم.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان عنوان کرد: مخالفت مربوط به برنامه ای است که صالحی امیری ارائه کرده است، اولین اشکال این است که وی هیچگونه سابقه ورزشی مدیریتی ندارد. وزارت ورزش و جوانان به مدیری آگاه که مشکلات را لمس کرده باشد، نیاز دارد ضمن احترام به نظر شما با مطالعه ای که از برنامه شما داشتیم سوالاتی برایم مطرح شده است که درخواست دارم آنها را صریحا پاسخ دهید.

حسینی در اولین سوال خود پرسید که من به عنوان نماینده مردم سیستان و بلوچستان که یکی از نقاط دور افتاده کشور است، سوال می کنم که جایگاه ورزش مناطق محروم و مرزی در برنامه شما کجا است؟ خالص ترین جوانان در روستاها و نقاط دورافتاده هستند، چه زمانی می خواهید به این ظرفیت ها توجه کنید؟

نماینده مردم زابل در مجلس  ادامه داد: یکی از موضوعاتی که شما در برنامه خود به آن اشاره کرده اید، احیای اخلاق است که این از نگاه ما ضروری است اما چگونه می توانیم بی اخلاقی در ورزش بخصوص فوتبال و خانواده سالاری و مافیایی که باعث پرداخت هزینه های گزاف در این رشته شده است، ریشه کن می کنید.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد خانه نشینی پیشکسوتان هستیم، اظهار داشت: شما که دایره دار اخلاق هستید چطور و به چه شکلی اخلاق و جوانمردی را الگوسازی می کنید؟ برنامه شما چیست؟ جایگاه جوانان و امیدهای این ملت در برنامه شما کجاست؟

حسینی با تاکید بر اهمیت ورزش همگانی افزود: تاکنون برنامه مدونی برای ورزش همگانی که لازمه ورزش قهرمانی است، ارائه نشده است شما چه برنامه ای در این خصوص دارید؟ برنامه شما در خصوص ورزش محلی و بومی با توجه به اینکه ورزش بومی ریشه در فرهنگ ملت ما دارد، چیست.

وی از صالحی امیری پرسید که در بحث حمایت از جوانان که از اولویت های اصلی سازمان است، چه برنامه ای دارید، آیا تشکل های مربوط به سازمان های مردم نهاد نباید مورد توجه جدی شما باشد. آیا به اختلاف قابل توجه سرانه ورزش با دیگر نقاط دنیا و همچنین مراکز برخوردار و شهرهای بزرگ با نقاط مرزی توجه کرده اید. برای جبران این نقص ها چه برنامه ای ارائه کرده اید. در برنامه شما کلی گویی شده که باید کاملا شفاف سازی شود.

نماینده مردم زابل با تاکید بر اینکه بودجه عمرانی یک منطقه وسیع بزرگ مثل سیستان از بودجه حقوق یک بازیکن فوتبال کمتر است، گفت: آیا این عدالت است و در برنامه شما چه توجهی به این مسائل شده است. برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و نقاط مرزی کشور و کمبود بودجه اولویت های شما چیست.

وی با اشاره به اهمیت شایسته سالاری و بکارگیری مدیران لایق در قسمت های مختلف مدیریتی اظهار داشت: در برنامه شما هیچ معیاری را در این باره مشاهده نکرده ام، یکی از فدراسیون های کشور کاملا خانوادگی است و ورزشکاران آن رشته از وابستگان آن خانواده هستند، چه کسی به اینها رسیدگی می کند.

حسینی در پایان با انتقاد از اینکه اغلب کسانی که در این رشته ها هستند از صالحی امیری خواست نقایص برنامه‌هایش را شفاف پاسخ دهد.