سرمربی تیم فوتسال میثاق تهران معتقد است ارزش کسب عنوان سومی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات گرندپریکس برزیل چیزی کمتر از قهرمانی در این مسابقات نیست. وی همچنین گفت: آیا فوتسالیست‌های ما، ایرانی نیستند؟ چرا همیشه فوتسال تنها رشته‌ای است که بازی‌های مهم بین‌المللی آن به تصویر کشیده نمی‌شود؟

محمود خوراکچی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات گرندپریکس برزیل و کسب عنوان سومی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: به خاطر اتفاقاتی که قبل از اعزام تیم ملی به برزیل رخ داد، واقعا نگران تیم ملی در مسابقات گرندپریکس بودم. ما حدودا 85 درصد بازیکنان اصلی خودمان را در اختیار نداشتیم و خیلی اتفاقات دیگر هم افتاده بود ولی خوشبختانه موفق شدیم از گروه مرگ صعود کنیم.

وی افزود: بدشانسی ما این بود که در مرحله دوم به روسیه خوردیم. ما پیش از این در دو بازی با روسیه مساوی کرده بودیم و این اعتماد به نفس بازیکنان ایران را بالا برده بود ولی متاسفانه نفراتی را که در این دو مسابقه مقابل روسیه بودند، در برزیل نداشتیم. اگر تیم ملی با تمام نفراتش به برزیل می‌رفت، حتما فینالیست می‌شدیم. با این حال این تورنمنت و کسب عنوان سومی هم برای ایران ارزش قهرمانی داشت چون بازیکنان جوان ما تجربه گرانبهایی را به دست آوردند.

سرمربی تیم میثاق تهران تاکید کرد: ضمن اینکه ما نباید چشممان را روی بازیکنانی که با تیم ملی به برزیل نرفتند، ببندیم. ایران سال‌هاست که روی این بازیکنان سرمایه گذاری کرده و باید در آینده از آنها هم استفاده کند. البته حضور بازیکنان جوان ایران در برزیل برای سایر بازیکنان تیم ملی هم زنگ خطری شد که بدانند جایشان در تیم ملی تضمین شده نیست.

وی در ادامه با انتقاد شدید از صدا و سیما برای عدم پخش مسابقات گرندپریکس برزیل، اظهار داشت: من از این سازمان گلایه دارم. تمام رشته‌های ورزشی به تصویر کشیده می‌شوند ولی کار بزرگ بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران در گرندپریکس نشان داده نشد. واقعا دریغ از یک تصویر. آیا نباید به فوتسال ایران که در دنیا جایگاه خوبی دارد توجه شود؟ آیا فوتسالیست‌های ما ایرانی نیستند؟ چرا ما همیشه تنها رشته‌ای هستیم که به تصویر کشیده نمی‌شویم؟

خوراکچی در پایان درباره همکاری‌اش با تیم فوتسال امید ایران و احتمال انتخابش به عنوان سرمربی این تیم، گفت: صحبت درباره این موضوع به بعد از مسابقات گرندپریکس موکول شد. نیاز بود تا خسوس کاندلاس و سیدرضا افتخاری برای مسابقات برزیل تمرکز کافی داشته باشند و بعد از این مسابقات درباره تیم امید گفتگو خواهیم کرد. با این حال هنوز هم روی موضع قبلی خودم یعنی فعالیت به عنوان سرمربی در تیم امید هستم.