بجنورد - خبرگزاری مهر: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی سراوان در استان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از این بیانیه آمده است: امت شهید پرور خراسان شمالی ضمن شرکت در تشییع پیکر پاک و گلگون کفن شهید این خطه از ایران اسلامی، خشم و انزجار خود را از مستکبرین و معاندین نظام و انقلاب به نمایش خواهد گذاشت.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

بار دیگر دست پلید استعمار از آستین گروهک های تروریستی و منافقین کوردلی بیرون آمد که جز ریختن خون انسان‌های بی‌گناه افتخاری برای خود نمی‌بینند، آنان که مزدوران و ایادی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی بوده و اهداف شوم فرقه‌های افراطی را به پیش می برند و چشم و گوش بسته دست بر اسلحه می برند و هیچگاه خود را در برابر خدای ناظر بر همه امور نمی‌بینند، آنان که خود را حامیان دین می‌دانند و به حق که دشمنان آشکار دین مبین اسلامند.

این حادثه دردناک قلب ملت شهید پرور ایران را به درد آورد و در برابر آزمونی دیگر قرار داد، اما آنچه مسلم است مردم آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با استعانت از خدای شهیدان، قادر خواهند بود تبعات و آثار این اتفاق را با سربلندی پشت سر بگذارند. منافقان خائن و وابسته به بیگانگان که مسبب این عمل ناجوانمردانه شده اند در انتشار جواب محکم و انتقال شدید ملت ایران باشند و بدانند همبستگی اجتماعی شیعه و سنی از این پس با صداقت و همدلی استمرار می یابد و سبب درک عمیق تری از حوادث جاری در منطقه خواهد شد، چراکه آشکار و واضح است این مسئله با دخالت قدرتهای فرامنطقه ای که هیچ علاقه ای به وجود آرامش و امنیت در کشور اسلامی ایران را ندارند، صورت گرفته است.

دشمنان اسلام و ایران بدانند این حرکت صمیمیت، یکرنگی، وحدت دینی و ملی، توسعه، پیشرفت مداوم و وفاداری مردم و نظام به یکدیگر را ریشه‌دارتر خواهد کرد و عزم و اراده ملت و دولت ایران برای تقویت و تحکیم امنیت و وحدت ملی تقویت خواهد شد.

امت شهید پرور خراسان شمالی ضمن شرکت معنوی خود در تشییع پیکر پاک و گلگون کفن شهید این خطه، انشاء‌ الله با حضور با شکوه و آگاهانه در مراسم یوم الله 13 آبان و با مشتهای گره کرده، خشم و انزجار خود را از مستکبرین و معاندین نظام و انقلاب به نمایش گذاشته و بار دیگر به جهانیان ثابت خواهند کرد که امت واحده اسلامی با تاسی از رهبر و مریدشان تا پای جان بر سر پیمان ایستاده اند.

شورای هماهنمگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی شهادت این عزیزان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امت شهید پرور و خانواده های معظم این شهدای ارجمند تبریک و تسلیت گفت و از خداوند رحمان، تعالی درجات این شهدای گرانقدر را مسالت می نماید و از نهادهای امنیتی تقاضا دارد هرچه سریع تر جنایتکاران این حادثه را در چنگال عدالت گرفتار کنند.

وسیعلم الذین ضلموا ای منقلب ینقلبون