ورامین – خبرگزاری مهر: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از انتشار مقاله جنجالی در رونامه بهار تأکید کرد: برخی در کشور دچار خود باختگی فرهنگی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته نشست حلقه های صالحین پایگاه شهید جعفرجو شهرستان ورامین با حضور جمعی از مسئولان، بسیجیان و مردم ولایتمدار ورامین در مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این دیدار با اشاره به اسامی مختلف قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم دارای اسامی متعددی نظیر ذکر، نور و قرآن است و خداوند به همه بندگان بشارت داده است که من قرآن ر نازل کردم و خودم نیز از آن محافظت خواهم کرد.

قرآن کریم در روز قیامت به بهترین صورت به صحرای محشر می آید

امام جمعه ورامین افزود: کتب آسمانی دیگر نظیر تورات و انجیل در طول زمان دچار تحریف شدند، یعنی قسمتی از مطالب این کتاب ها حذف و قسمتی بر آن افزوده شد و برخی فرصت طلب مطابق منافع شخصی خود کلام الهی در این دو کتاب مقدس را تحریف کردند.

وی ادامه داد: در مقابل قرآن کریم در طول 1400 سال نه یک کلمه از آن کم و نه یک کلمه بر آن افزوده شده است و آنچه از طریق وحی بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد، عینا به دست بشر رسید و این یکی از معجزات بزرگ قرآن کریم است.

محمودی یادآور شد: امام باقر(ع) در حدیثی می فرماید که قرآن کریم در روز قیامت به بهترین صورت به صحرای محشر می آید و به قدری جذاب و زیبا است که حتی پیامبران الهی نیز مجذوب آن می شوند و در آنجا خداوند از قرآن می پرسد که بندگان من با تو چگونه رفتار کردند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان اینکه قرآن کریم در مقام جواب مردم را به دو گروه تقسیم می کند اضافه کرد: قرآن می گوید که برخی بندگان تو مرا حفظ کردند و به دستورات من جامه عمل پوشاندند اما گروه دیگری از مردم مرا تکذیب کرده و کوچک شمردند و به واجبات و محرمات دین الهی عمل نکردند.

این مسئول تأکید کرد: خداوند نیز می فرماید که عده ای را به خاطر تبعیت از قرآن به بهترین ثواب رهنمون می سازم و عده ای را به خاطر نافرمانی از کلام وحی به شدیدترین عذاب مجازات می کنم.

تبعیت از مبانی کلام وحی وظیفه مسلمانان است

وی اظهار داشت: امروز تبعیت کامل از مبانی کلام وحی وظیفه همه مسلمانان است و هر کس در این زمینه کوتاهی کند در روز جزا پاسخی برای خداوند، قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) نخواهد داشت.

محمودی عنوان کرد: امروز بسیاری از مشکلات موجود در کشورهای اسلامی به خاطر کنار گذاشتن مبانی قرآن کریم است و اگر رهبران کشورهای اسلامی به معارف اصیل قرآن بازگردند، هیچگاه اجازه سلطه استکبار بر کشورهایشان را نمی دهند و به مردم ظلم نمی کنند.

تکریم عاشورا و غدیر باعث ناراحتی دشمنان است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن شعارهای شیعه اظهار داشت: اگر شعارهای شیعه زنده بماند جایی برای نفوذ عقاید استکباری نخواهد بود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: دانشمندان و تحلیلگران غربی مکررا اعلام داشتند که مردم ایران تمام تلاش ها و جنگ نرم استکبار را در دهه محرم و روز عاشورا با حضور در مراسم امام حسین(ع) خنثی می کنند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر دشمنان فرهنگ عاشورا و غدیر را نشانه رفته اند و سعی دارند تا در این زمینه انحراف ایجاد کنند و ملت ایران را از فرهنگ اصیل عاشورا و غدیر دور کنند.

محمودی ادامه داد: ملت ایران باید در زمینه پاسداشت این دو رویداد مهم تاریخی تلاش بیشتری کنند زیرا تکریم عاشورا و غدیر در واقع نشان دادن عمق ارادت دینی ملت ایران به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و ناراحتی دشمنان اسلام و انقلاب است.

مقاله روزنامه بهار ریشه در تفکر انحرافی دارد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین سپس به مقاله روزنامه بهار و توهین به غدیر اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در مقاله روزنامه بهار برداشت این بود که در غدیر یک رهبری الهی تفویض شد و رهبری سیاسی و حکومتی به مولای متقیان واگذار نشد در حالی که وقتی غدیر گرامی داشته می شود به خاطر مشخص شدن پیشوای سیاسی امت است.

وی تصریح کرد: در این مقاله رگه هایی از تفکر انحرافی دیده می شود و کسانی از این مطالب حمایت می کنند که نمی توانند همراهی دین و سیاست را ببینند.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حادثه غدیر می خواست اعلام کند که دین از سیاست جدا نیست و رهبر دینی جامعه، رهبری سیاسی مردم نیز هست.

برخی در ماهیت ولایت فقیه تشکیک وارد می کنند

این مسئول عنوان داشت: برخی در ماهیت ولایت فقیه نیز تشکیک وارد می کنند اما باید بدانند که ولایت فقیه موضوع جدیدی نیست بلکه قرن ها روی آن غبار نشسته بود و حضرت امام(ره) این پرده را کنار زد و آن را دوباره به صحنه اول سیاسی ایران بازگرداند.

محمودی گفت: عزت و اقتدار جامعه ما به برکت ولایت فقیه است و نظام اسلامی در طول 35 سال گذشته با ارشادهای امام راحل و مقام معظم رهبری بسیاری از توطئه ها را خنثی کرده است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: برخی معتقدند به دلیل مذاکره تلفنی ایران و آمریکا نباید شعار مرگ بر آمریکا را فریاد زد و حتی برخی سیاسیون اعلام کردند که از حضور دولتمردان در مراسم راهپیمایی 13 آبان جلوگیری شود و این نشان می دهد که برخی در کشور دچار خودباختگی فرهنگی شده اند.