مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از ورود جدی و فعال وزارت بهداشت برای ریشه یابی و برخورد پایه ای با پدیده دریافت غیرمتعارف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیدسجاد رضوی گفت: حوزه هاي فعال در وزارت بهداشت و ادارات نظارت بر درمان دانشگاههاي علوم پزشكي كشور با شناسایی موارد دریافت غیرمتعارف توسط پزشکان و يا اعلام شكايات مردمی در این خصوص به صورت قاطعانه با این پدیده برخورد منطبق با قوانين می کنند.

وی افزود: اميدواریم با این برنامه ها و فعاليتهاي در دست اقدام و همكاري تمامي مراجع موثر در حذف علل اين معضل، پديده مذكور كاهش و در نهايت از جامعه پزشكي حذف شود.

رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث گردشگری سلامت، بیان داشت: در راستاي ورود فعال و پوياي كشور به عرصه گردشگري سلامت و بهره مندي نظام سلامت از افزايش درآمد حاصل از رونق ورود گردشگران سلامتي و همچنين مطابق با سند چشم انداز 20ساله و قانون برنامه پنجم توسعه، آئين نامه اخذ خدمات گردشگري سلامت(7879/400/د مورخ 4/10/90) و همچنين دستورالعمل مراكز درماني مجاز براي فعاليت در زمينه گردشگري سلامت تدوين و به تمامی دانشگاههاي علوم پزشكي كشور ابلاغ شد.

وی افزود: برای ايجاد همدلي و هماهنگي سازمانهاي درگير در بحث گردشگري سلامت و ساماندهي وضعيت گردشگري سلامت در كشور و ارتقای سطح جمهوري اسلامي ايران در صنعت گردشگري سلامت برای رقابت با كشورهاي پيرامون "كميته گردشگري سلامت" در معاونت درمان وزارت بهداشت تشكيل شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: این كميته با نظارت دقيق بر فرآيند گردشگري سلامت سعي در ساماندهي شركتها و دفاتر خدمات گردشگري سلامت با تمركز در سياست گذاري ها و پرهيز از موازي كاريها در صنعت گردشگري سلامت کرده است.