بجنورد - خبرگزاري مهر: معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: در آستانه ماه محرم همايش آموزشي توجيهي مداحان و ذاكران در سطح شهرستاني و استاني در خراسان شمالي برگزار مي شود.

حجت الاسلام بابامحمد ايزانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز ماه محرم از چهاردهم آبان ماه سال جاري، از برگزاري همايش توجيهي و آموزشي مداحان در خراسان شمالي خبر داد و افزود: اين همايش ها ابتدا در سطح شهرستاني و پس از آن به صورت متمركز در بجنورد؛ مركز استان برگزار مي شود.

به گفته وي همايش توجيهي آموزشي مداحان و ذاكران خراسان شمالي دوازدهم و يا سيزدهم آبان ماه و در آستانه فرا رسيدن ماه محرم در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد با حضور حدود 900 مداح و مسئولين هيئت هاي استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ايزانلو آموزش مداحان در جهت جلوگيري از ورود بدعت ها و تغييرات نامناسب در عزاداري هاي سيدالشهدا(ع)، كيفيت بخشي به مراسم هاي عزاداري، تبيين معارف اسلامي از جمله اعتقادات، اخلاق، احكام و ... را از جمله اهداف برگزاري اين همايش ذكر كرد.

وي در ادامه عنوان كرد: در خراسان شمالي 914 مداح شناسايي شده اند كه از اين تعداد تاكنون براي بيش از 820 مداح كه در کانون مداحان استان ثبت نام كرده اند، شناسنامه و كارت شناسايي صادر شده است.

به گفته حجت الاسلام ايزانلو از شمار كل مداحان خراسان شمالي 521 مداح برادر و 393 مداح نيز خواهر هستند كه 358 نفر از آنها در مناطق روستايي و 556 نفر نيز در شهرهاي استان فعاليت مي كنند.