بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول سازمان بسيج دانش آموزي سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: 3500 ویژه‌برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علي شيخياني عصر چهارشنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار كرد: بسيج يكي از عنايات ارزشمند والاي الهي در نظام مقدس جمهوري اسلامي است، كه به بركت وجود حضرت امام خميني (ره) به امت اسلامي ايران ارزاني شده است و بسيج دانش آموزي بخشي از اين شجره طيبه و پر ثمر درخت انقلاب اسلامي است.

شيخياني در ادامه افزود: نقش نوجوانان و جوانان بسيجي در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و ديگر عرصه هاي انقلاب و در دوران دفاع مقدس بيش از 550 هزار نفر از دانش آموزان به دفعات مكرر از سراسر كشور به جبهه اعزام شدند و در اين ميان بيش از 3 هزار شهيد دانش آموز، دو هزار و 853 نفر جانباز و دو هزار و 433 نفر آزاده تقديم انقلاب اسلامي و ارزش هاي اسلامي نموده است.

مسئول سازمان بسيج دانش آموزي سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد و گفت: در دوران سازندگي دانش آموزان نيز با حضور فعال در عرصه هاي سياسي، فرهنگي، علمي و اجتماعي در سازندگي كشور نقش برجسته اي داشته اند.

وي با بيان اينكه هفته بسيج دانش آموزي از 7 آبانماه آغاز و تا 13 آبان ادامه دارد، عنوان كرد: بيش از 3 هزار و 500 برنامه توسط سازمان، حوزه ها، واحدهاي مقاومت در اين هفته اجرا مي شود.

راه‌اندازي گروه‌هاي تربيتي حلقه صالحين/ برگزاري يادواره شهداي دانش آموز

شيخياني راه اندازي گروه هاي تربيتي حلقه صالحين به منظور ارتقا سطح بصيرت و بينش و پاسخ به دانش آموزان، انسجام بسيج دانش آموزي هر كلاس و كيفيت بخشي حلقه صالحين در هدف اصلي ترويج فرهنگ قرآني و سيره اهل بيت (ع) و برگزاري يادواره شهداي دانش آموز استان بوشهر در 10 شهرستان را بعنوان ديگر برنامه هاي اين هفته يادآور شد و تصريح كرد: اردوي راهيان نور درس آمادگي دفاعي به منظور آشنا شدن دانش آموزان با رشادت هاي هشت سال دفاع مقدس و ايجاد روحيه انقلابي در  دانش آموزان است، كه در سال 91 بيش از 12 هزار نفر دانش آموز اعزام به مناطق عملياتي اعزام كرديم و بوشهر در بحث اعزام خواهران، موفق به كسب مقام اول كشوري در بين 32 استان شديم.

اين مقام مسئول در ادامه با بيان اينكه امسال اردوي راهيان نور درس آمادگي دفاعي، بيش از 15 هزار دانش آموز دختر و پسر از 13 مهرماه سالجاري آغاز شده است كه تا پايان اسفندماه 92 ادامه دارد، افزود: اردوهاي يك روزه طرح حلقه صالحين در راستاي كمك و محروميت زدايي با حضور بيش از 3 هزار حلقه صالحين در حال برگزاري مي باشد و 4 هزار دانش آموز در عرصه مرمت، زيبا سازي، بهسازي مدارس كه هدف اصلي اين طرح ارتقا مهارت هاي سازندگي در دانش آموزان است در حال اجراست.

اجراي طرح علمي آيه‌هاي تمدن بسيج دانش آموزي

مسئول سازمان بسيج دانش آموزي سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: از ديگر برنامه هاي ما اجراي طرح علمي آيه هاي تمدن بسيج دانش آموزي كه در اين طرح در پايه هاي اول، دوم و سوم راهنمايي و اول، دوم، سوم و پيش دانشگاهي مي باشد، با هدف اصلي ارتقا سطح علمي و تحصيلي دانش آموزان و تامين نيروهاي متخصص و متعهد و تعميق بصيرت و روحيه بسيجي دانش آموزان و تقويت بنيه علمي و بصيرتي دانش آموزان بسيجي انجام و اجرا مي شود.

وي از برگزاري جلسه هم انديشي و تجليل نخبگان بسيجي با  نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر، استاندار، ائمه جمعه و فرمانداران در شهرستان ها خبرداد و افزود: امسال شعار راهپيمايي 13 آبان " دانش آموز بسيجي حماسه ساز و آينده ساز است " مي باشد كه دانش‌آموزان با سربندهای مرگ بر آمریکا، حضور پرشورتری نسبت به سال‌های قبل خواهند داشت و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده است و شعار مرگ بر آمریکا کوبنده‌تر از سال‌های قبل سر داده می‌شود چرا که این شعار میان ملت ایران ریشه‌دار است و این‌گونه نیست که از مواضع خود کوتاه بیاییم.

برگزاری مسابقه نقاشي با موضوع " مرگ بر آمريكا "

وي در ادامه با بيان اينكه در طول مسير راهپيمايي شهرها مسابقه نقاشي با موضوع " مرگ بر آمريكا " برگزار مي شود، افزود: آئين صبحگاهي " ايثار و شهادت " مدارس سراسر شهرهاي در استان بوشهر، ديدار با خانواده شهدا، عطر افشاني مزار شهداي دانش آموز از ديگر برنامه هاي اين هفته ذكر كرد.

علي شيخياني با اشاره به اينكه به‌مناسبت روز ۱۳ آبان برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم که برخی برنامه‌ها در سطح مدارس اجرا می‌شود، اظهار كرد: برنامه ها آغاز شده است و برخی برنامه‌ها به‌صورت شهری در قالب كوهپيمايي و نمایشگاه‌ها در روز ۱۳ آبان برگزار خواهد شد.