تهیه‌کننده برنامه "خانه نو مبارک" که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد از ساخت آن با محور بررسی اهمیت چیدمان داخلی منزل در آرامش‌بخشی به افراد خانواده خبر داد.

محمدرضا سلمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد این مستند با محوریت توجه به چیدمان خانه‌های ایرانی و آموزش علم طراحی داخلی تولید می‌شود و گفت: طراحی داخلی هنری تلفیق شده با علم است که به حفظ آرامش و صمیمیت در خانواده‌ها کمک می‌کند. ما قصد داریم با تولید این برنامه فرهنگ توجه به چیدمان داخلی خانه‌های ایرانی را گسترش داده و با ارائه آموزش‌های علمی، شهروندان را نسبت به هنر طراحی داخلی و اهمیت آن حساس کنیم.

وی ادامه داد: اکنون چیدمان بیشتر خانه‌های ایرانی به صورت سنتی اتفاق می‌افتد. در این برنامه از حضور طراحان دکور توانمند و دانشجویان فعال این رشته استفاده کردیم تا نگاه عمومی جامعه را به سمت علم طراحی داخلی سوق دهیم.

سلمانی یادآور شد: در هر قسمت از این مستندِ ترکیبی، تیم طراح ما وارد خانه مردم شده و نیازها و مشکلات طراحی داخلی منزل را بررسی می‌کنند. آنها سپس با استفاده از کامپیوتر بهترین چیدمان را برای منزل مورد نظر طراحی کرده و با رضایت صاحبخانه تغییرات لازم را اعمال می‌کنند.

این تهیه کننده افزود: قصد داریم به صورت ملموس به مردم نشان دهیم که چیدمان وسایل و توجه به رنگ منزل تا چه میزان بر زیبایی محیط زندگی افراد و روحیه آنها تاثیر می‌گذارد.

سلمانی در پایان تأکید کرد: این مستند ترکیبی اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بنا است در 60 قسمت 30 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه دو تهیه شود.