زنجان -خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان، تعمیق ارزشهای اسلامی را عامل مهم در تقویت بنیان خانواده یاد کرد و گفت: در امر تشکیل خانواده توجه به ارزشهای اسلامی به زندگی زوجین ثبات و دوام می بخشد.

سرهنگ جعفر کردلو در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در جامعه باید ارزش های اسلامی احیا شود چرا که متاسفانه در حال حاضر ارزشهای اسلامی در جامعه مغفول مانده است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در عصر امروز که ماهواره خانواده ها را تهدید می کند و در ذهنیات افراد تاثیر گذار بوده است باید سبک زندگی اسلامی در خانواده ها ترویج و تقویت شود چرا که این ابزار غربی الگوی بسیار بد و خطرناکی برای دختران و پسران شده چرا که مطابق ذائقه آنها برنامه ریزی های خود را قرار داده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: ماهواره به عنوان یک ابزار نادرست و غلط فرهنگی تهاجم فرهنگی انحرافات را در جامعه ترویج می دهد و این امر باعث می شود که جوانان ناخواسته و بدون عقلانیت به سمت ازدواج های نادرست کشیده شوند و این ازدواج نادرست هم جون از روی احساسات و هوس بوده باعث می شود بنیان خانواده سست و بی روح پایه گذاری شود.

سرهنگ کردلو زدواج را آرزوی هر فردی یاد کردوافزود: در امر ازدواج چگونگی شکل گیری تشکیل خانواده مهم است که چطور این ازدواج شکل می گیرد.

وی گفت: مهم ترین اولویت در امر ازدواج این است که آیا فرد به بلوغ فرهنگی و اجتماعی رسیده که بتواند تشکیل خانواده بدهد وت وانایی گرداندن یک زندگی را دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان تاکید کرد: در امر ازدواج و تشکیل خانواده باید دو طرفین به تعهداتی که به یکدیگر می دهند توجه داشته باشند که آیا در اینده می توانند به این تعهدات عمل کنند بنابراین در امر ازدواج دو طرفین باید با عقلانیت تشکیل خانوده دهند چرا که با دروغ ستون های یک خانواده تشکیل نمی شود.

سرهنگ کردلو افزود: شناخت کافی زوجین از یکدیگر در امر تشکیل خانواده بسیار مهم و اساسی است چرا که دو  زوج که از دو فرهنگ متفاوت با هم زیر یک سقف زندگی خواهند کرد بایداز اصالت خانوادگی یکدیدگرشناخت کافی داشته باشند.

وی در ادامه شناخت جوانان از طریق ابزارها همچون اینترنت و دوستی های خیابانی را غیر معقولانه و فرهنگ غلط غربی اعلام کردوگفت: دختر و پسری یک عمر با هم زندگی خواهند کرد و با یک شناخت سطحی و زودگذار چگونه می توانند در یک فضای  پوچ از هم شناخت داشته باشند و تا آخر عمر زیر یک سقف با هم زندگی کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اگر امروز بعضی از زندگی ها دوام و پایداری ندارد به علت شناخت نا کافی از یکدیگر بوده است چرا که آنها تنها از رو ی هوس های زدود گذار و حرف های فریبنده تشکیل زندگی داده اند.

اصالت خانوادگی اولویت مهم در تشکیل خانواده است

سرهنگ کردلو اصالت خانوادگی را اولویت  مهم در تشکیل خانواده اعلام کردوگفت:جوانان باید این امر را مد نظر قرار دهند که در دوستی های خیابانی و فضای مجازی (اینترنت) اصالت خانوادگی گم است و در این فضا دنبال شریک زندگی خود نباشند.

وی افزود: جوانان ما باید در امر تشکیل خانواده به دنبال خانواده ای متدین و با خدا باشند چرا که حرکت در مسیر دین و خدادبنیان خانواده را محکم می کند و عشق و مودت را ماندگار و ابدی می کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان فضایل اخلاقی را عامل مهم در پیشگیری از اختلافات خانوادگی یاد کردوگفت: قرار دادن ملاک معنویت و فضایل اخلاقی در زندگی دو  زوج روح و روان انها را برای زندگی ریلکس می کند.

سرهنگ کردلو افزود: در جامعه اسلامی ما باید فرهنگ جامع ارزشهای اسلامی و دینی را پر رنگ کنیم و در امر خواستگاری ها به این مولفه پافشاری کنیم.

وی گفت: ملاک تشکیل خانواده زیبایی ظاهر و تمکن مالی نیست بلکه اخلاق دو طرف در زندگی بسیار مهم است چرا که زیبایی باشد و اخلاق نباشد زندگی به درد نمی خوردو زود از هم می پاشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: داشتن روحیه قناعت، ساده زیتسی، اخلاق ، ایمان، حجاب و حیا اگر زوجین نسبت به هم داشته باشند بنیان خانواده ها استوار و محکم خواهد بود.

حجاب عامل مهم در تقویت بنیان خانواده است

سرهنگ کردلو حجاب را مهمترین عامل در تقویت بنیان خانواده اعلام کردوگفت: پوشيده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقويت بنيان خانواده است بلکه سبب حفظ ارزش زن و مرد وجلوگيري از ابتذال و تباهي می شود.