اردبیل – خبرگزاری مهر: شهردار اردبیل با اشاره به مذاکرات صورت پذیرفته بین مسئولان شهرهای اردبیل و ارزروم ترکیه، از عقد قرارداد خواهرخواندگی فیمابین در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری عصر پنجشنبه در دیدار با مسئولان شورای شهر ارزروم ترکیه و گشایش اولین نمایشگاه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اردبیل در شهر ارزروم ترکیه افزود: براساس توافقات قبلی متن پیش نویس قرارداد خواهر خواندگی اردبیل و ارزروم پیش از این در اردبیل تهیه و تدوین شده بود.

وی با بیان اینکه متن پیش نویس خواهر خواندگی در سفر هیئت اردبیل برای گشایش نمایشگاه صنایع دستی استان در ارزروم به مسئولان شهر و استان ارزروم تحویل داده شد، ادامه داد: قرار است این پیش نویس در شورای شهر ارزروم ترکیه نیز بررسی شده و به تصویب برسد.

شهردار اردبیل خواهد خواندگی این دو شهر را در نزدیکی و توسعه همه جانبه تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: فراهم آوردن شرایط قرابت و نزدیکی مردم دو شهر وظیفه مسئولان بوده تا در سایه این نزدیکی ها نفع اقتصادی و فرهنگی برای هر دو ملت حاصل شود.

وی آینده روشن دو کشور همسایه ایران و ترکیه را در گرو توسعه روابط و افزایش مناسبات دانست و ادامه داد: مردم مسلمان، خونگرم و مهمان نواز اردبیل و ارزروم میراث دار تاریخی کهن و فرهنگی ارزشمند هستند و شباهت های مردم دو کشور همسایه و این دو شهر نیز تصادفی نبوده چراکه این شباهت ها ریشه در تاریخ دو ملت دارد.

بدری با ابراز سلام و پیام دوستی مردم شهر اردبیل به مردم شهر ارزروم ترکیه، روز ملی جمهوری ترکیه مصادف با 29 اکتبر را تبریک گفت و افزود: شهرهای تاریخی اردبیل و ارزروم شباهت های بسیاری باهم دارند.

وی همچنین برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اردبیل در ارزروم ترکیه را گام نخست در مسیر توسعه مناسبات خواند و متذکر شد: باید همکاری های دو جانبه در تمام زمینه تداوم و توسعه یابد.

در این مراسم نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اردبیل با هدف معرفی قابلیت های گردشگری و تاریخی استان در ارزروم با حضور مقامات دو کشور به طور رسمی گشایش یافت و حاضران از بخش ها و غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

برچسب‌ها