رباط کریم - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رباط کریم گفت: مراسم روز ملی مبارز با استکبار جهانی و روز دانش آموز در سال جاری باشکو‌‌ه‌تر و متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت سیزدهم آبان ماه اظهار داشت: امسال با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، فرهنگیان، علما و روحانیون و خانواده معظم شهدا، مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز باشکوه تر از هرسال برگزار خواهد شد.

شعار مرگ بر آمریکا پررنگتر از همیشه سر داده می شود

امام جمعه رباط کریم به اقدامات و دخالت های ناروا و نسنجیده آمریکا قبل و بعد از پیروزی انقلاب در کشورمان اشاره کرد و افزود: با وجودی که برخی دوست نداشتند شعار مرگ بر آمریکا داده شود اما در سال جاری و در روز 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا پررنگتر سر داده و فراموش نخواهد شد.

محمدی نژاد با اشاره به افشای جاسوسی های اخیر آمریکا از کشورهای اروپایی بیان داشت: کار سازمان های جاسوسی آمریکا به جایی رسیده که به حریم و حدود شخصی افراد و دولتمردان اروپایی وارد شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه آمریکا صداقت ندارد و نمی شود به او اعتماد کرد گفت: برخی اظهار علاقه می کنند که با آمریکا رابطه برقرار کنیم، همه باید بدانند باب مذاکره با آمریکا زمانی باز خواهد شد که روحیه استکبارستیزی و سلطه ناپذیری را از مردم ایران بگیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رباط کریم با بیان اینکه مردم ایران روحیه استکبارستیزی دارند و آمریکا جایی در بین این مردم ندارد و نخواهد داشت، افزود: کسانی که معتقدند با مذاکره می توانند به جایی برسند، بدانند که آمریکایی ها مذاکره را برای مذاکره می خواهند.

آمریکا باید حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد

وی اضافه کرد: امیدواریم آمریکا سر عقل بیاید و حق مردم ایران را به رسمیت بشناسد، اگر این حق را به رسمیت شناخت، می تواند یک طرف مذاکره باشد و چنانچه این حق را به رسمیت نشناخت، هرگز آمریکا را به رسمیت نمی شناسیم و مذاکره با آنها را قبول نمی کنیم.

امام جمعه رباط کریم با تاکید بر اینکه در مذاکره با آمریکا باید حقایق روشن شود، اظهار داشت: با مذاکره باید روشن شود که برای تسلط بر ما چه ضربه هایی به ما وارد کردند، حقوق بشر را زیر سوال بردند و بسیاری از خانواده های ما را ترور کردند، آیا دفاع از حقوق بشر با شهادت جوانان مملکت سازش دارد.

محمدی نژاد در این خصوص افزود: باید به آنها گفت که آیا تیم های ترور با دفاع از حقوق بشر تطابق دارد، آیا جاسوسی های قبل از انقلاب یادتان رفته که حال دوباره می خواهید بیایید و به جاسوسی های خود ادامه دهید، چطور می شود وقتی آمریکا از دولتمردان اروپایی جاسوسی می کند به آنها اعتماد کنیم.

مردم ما هرگز به آمریکا اعتماد ندارند

وی با اشاره به 125 میلیارد جاسوسی آمریکا در کشورهای دنیا و تنها 8 میلیارد جاسوسی در عربستان گفت: مردم ما هرگز به آمریکا اعتماد ندارند و در این زمینه کوتاه نمی آیند، مذاکره در فضای دیپلماسی با شرایط و نتیجه خود منعی ندارد، اما ما بر سر اصول خود ایستاده ایم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رباط کریم یادآور شد: امسال مصمم هستیم در برابر کسانی که در برابر آمریکا وا داده اند و احساس می کنند که آمریکا یک مقدار جلو آمده است، بایستیم و بگوییم که این تنها فریبکاری آمریکاست و نباید گول این فریبکاری ها را بخوریم.

حقایق باید در مذاکره با آمریکا روشن شود

این مسئول با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن اصلی ما و شیطان بزرگ است گفت: آمریکا هیچگاه خوی استکباری خود را کنار نخواهد گذاشت، وقتی آمریکا این خوی خود را کنار گذاشت، آماده هستیم تا با آنها مذاکره کنیم و در این مذاکره باید حقایق روشن شود و مذاکره برای مذاکره نباشد.

محمدی نژاد در پایان با اشاره به مراسم باشکوه روز ملی مبارز با استکبار جهانی و روز دانش آموز در رباط کریم و دعوت از اقشار مختلف مردم اظهار داشت: مراسم راهپیمایی با حضور گسترده مردم راس ساعت 30/9 روز سیزدهم آبان از جلوی شهرداری تا روبروی امام زاده عمادالدین برگزار شده و سرهنگ زنگنه فرمانده سپاه رباط کریم سخنرانی خواهد کرد.

مشارکت تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش رباط کریم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رباط کریم نیز از آمادگی این سازمان در راهپیمایی روز 13 آبان خبر داد و گفت: در این خصوص از روحانیون خواسته شده تا در خصوص حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز ملی مبارز با استکبار جهانی و روز دانش آموز اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشارکت مجموعه تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش رباط کریم و دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی باشکوه اظهار داشت: فضاسازی لازم درخصوص حضور گسترده مردم در راهپیمایی در حال انجام است.