نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بیان اخطارهایی نسبت به پایان مهلت سرپرستی وزارت ورزش و جوانان و همچنین به کارگیری بازنشستگان در دولت اظهار داشت: بکارگیری مجدد کسانی که سال ها از دستگاه اجرایی دور بودند توهین به افراد شاغل و جوانان است،

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، عزیز اکبریان نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در بیان اخطاری خطاب به هیئت رئیسه اظهار داشت: با توجه به اصل 25 قانون اساسی زمان سرپرستی وزارت ورزش و جوانان به پایان رسیده و رئیس جمهور باید سریعا نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی اقدام نماید.

نماینده مردم کرج در ادامه افزود: بر اساس قانون برنامه و قوانین عادی به کارگیری بازنشستگان ممنوع است به جز مواردی که با دستور هیئت وزیران باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز شاهد به کارگیری بازنشستگان در وزارت کشور هستیم. وزیر مصاحبه می کند که بازنشستگان نباید به کار گرفته شوند اما استانداران توجهی نمی کنند. این اقدام توهین به افراد شاغل و جوان است. کسانی که سال ها دور از دستگاه های اجرایی بودند نمی توانند دوباره برگردند. رسیدگی به حق و حقوق این افراد از کجاست.

در پایان اخطار اکبریان حجت الاسلام ابوترابی فرد به عنوان رئیس جسله تذکر وی را وارد دانست و گفت: باید نسبت به بازگشت بازنشستگان در چارچوب قانون و دستور هیئت وزیران عمل شود.