نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف تبصره ای از لایحه اصلاحی بودجه 92 موافقت کردند که بر اساس آن ممنوعیت جابه جایی ردیف های اعتباری در قانون هدفمندی یارانه ها برداشته شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه در ادامه بررسی لایحه اصلاح بودجه 92 تبصره 7 ماده واحده این لایحه را حذف کردند.

به گزارش مهر، در جلسه گذشته مجلس شورای اسلامی تبصره 7 لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 به تصویب رسیده بود اما با توجه به حدنصاب نرسیدن اعضای جلسه، امروز مجدد این تبصره به رای گذاشته شد که موجب حذف این تبصره گردید.

تبصره 7 -لایحه اصلاحی دولت به این شرح است:

تبصره 2 بند 80 به شرح زیر اصلاح می شود:" تبصره 2 – رقم درآمدی حاصل از اجرای قانون ( هدفمندی یارانه ها)  برای 12 ماه است و باید از ارقام هزینه ای به طور ماهانه تخصیص داده شده و هزینه شود و جابه جایی ردیف ها ممنوع می باشد.

رضا عبداللهی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه علنی امروز پس از حذف این تبصره در بیان تذکری خطاب به رئیس جلسه اظهار داشت: تذکر من در خصوص ماده 197 و 128 آیین نامه است.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس گفت: در جلسه گذشته در خصوص تبصره 7 لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 رای گیری شد و نتیجه نیز اعلام گردید. اینکه شما دوباره این رای را تغییر دادید و مجدد رای گیری به عمل آمد بر اساس چه آیین نامه ای بود، ایا رئیس می تواند نظر مجلس را عوض کند؟

وی گفت: این اقدام ثبات رای گیری را به هم می ریزد و آیین نامه اجازه اعمال سلیقه را نداده است.

عبداللهی در ادامه افزود: اگر مجوزی به هیات رئیسه و رئیس در این خصوص داده شده است بگویید و اگر دستگاه معیوب بوده شمارش باید توسط منشی ها انجام می گرفت.

در ادامه محمد حسن ابوترابی فرد رئیس جلسه در پاسخ به تذکر عبداللهی، گفت: همان طور که مستحضرید در جلسه گذشته آقای باهنر جلسه را اداره می کرد و برای ریاست جلسه با توجه به دریافت گزارشات از اتاق فنی احراز می شود که عدد جلسه رسمی نبوده لذا مجدد با رسیدن به حدنصاب ما رای گیری را انجام دادیم.

احمد توکلی نماینده تهران نیز نسبت به این شیوه رای گیری هیات رئیسه انتقاد کرد و از هیات رئیسه خواست تا روش خود را به طور شفاف بیان کند در غیر این صورت مجلس همواره در زمانی که تعداد حاضران لب مرزی است دچار چنین مشکلاتی خواهد شد.