دبیر جدید شورایعالی فضای مجازی گفت: ساختار مرکز ملی فضای مجازی باید بگونه ای مورد بازنگری قرار گیرد که نسبت به پیاده کردن اهداف شورایعالی فضای مجازی رویکردی راهبردی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن انتظاری بخش مهمی از توسعه آینده کشور و یکی از راه حل های اصلی چالش های پیش رو را مرتبط با فضای مجازی دانست و اظهار داشت: خودداری از ورود در امور اجرایی، برنامه ریزی در امور راهبردی و طراحری برنامه‌های کلان و ملی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات شورایعالی و مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت شورایعالی فضای مجازی گفت: از نظر ایشان فضای مجازی یک بخش مهمی از توسعه آینده کشور است و چالش‌هایی که بعضا در جامعه با آن دست به گریبان هستیم با توسعه فضای مجازی کشور به طور هدفمند و یکپارچه حل خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص برنامه هایی که باید در مرکز ملی فضای مجازی در کشور دنبال شود، گفت: ساختار مرکز ملی فضای مجازی باید بگونه ای مورد بازنگری قرار گیرد که نسبت به پیاده کردن اهداف شورایعالی فضای مجازی رویکردی راهبردی داشته باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص برنامه های مرکز ملی فضای مجازی در خصوص ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور نیز گفت: این مرکز در واقع بحث هماهنگی و هدایت جریان‌های مرتبط را به عهده دارد و موضوع طراحی کلی شبکه در لایحه راهبردی را اجرا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اینکه چه خدماتی در این شبکه به شهروندان و دستگاه‌های مختلف ارائه شود و همچنین ارتباط اینها با شبکه جهانی چگونه باید باشد، مسائلی است که در مرکز ملی فضای مجازی با همکاری همه دستگاهها تدوین می‌شود.

به گزارش مهر، محمدحسن انتظاری شب گذشته در جلسه شورایعالی فضای مجازی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با رای اکثریت اعضا به سمت دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد.