مدیر اداره برنامه‌های تئاتر با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن بازسازی اداره تئاتر با پیگیری علی مرادخانی معاون هنری ارشاد ابراز امیدواری کرد که هنرمندان بتوانند به زودی به خانه اصلی خود بازگردند چون مکان فعلی فاقد امکانات تمرین و اجرای نمایش است.

مریم معترف مدیر اداره تئاتر درباره بازسازی این مکان به خبرنگار مهر گفت: علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد هفته گذشته از ساختمان اداره تئاتر بازدید کرد و گزارش کاملی از وضعیت این بنا به وی ارائه شد. مرادخانی سابقه و نیازهای این ساختمان به تعمیر و بازسازی را به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل کرده است که امیدوارم هرچه سریعتر به این مسایل ترتیب اثر داده شود.

وی افزود: وزارت ارشاد باید هزینه‌های بازسازی ساختمان اداره تئاتر را بپردازد. پرداخت این مبلغ مستقیما ارتباطی به مرکز هنرهای نمایشی ندارد ولی امیدوارم مراحل بازسازی ساختمان اداره تئاتر هرچه زودتر عملی شود چون متاسفانه گروه‌های نمایشی در ساختمان فعلی با مشکلاتی مواجه هستند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر یادآور شد: ساختمانی که فعلا به عنوان اداره برنامه‌های تئاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد ساختمان استانداردی برای تئاتر نیست و گروه ها نمی‌توانند به درستی در آنجا تمرین کنند چون این مکان قبلا مدرسه و آموزشگاه بوده و درحال حاضر کلاس های درسش به عنوان پلاتو مورد استفاده قرار می گیرد. با راه اندازی مجدد اداره تئاتر و خانه کوچک نمایش گروه‌های تئاتری می توانند به خانه اصلی خود بازگردند.

نزدیک به 2 سال است که ساختمان اصلی اداره تئاتر برای تعمیر و بازسازی تعطیل شده و این اداره به آموزشگاهی در خیابان موسوی نقل مکان کرده است. پیش از این قرار بود ساختمان مجاور اداره تئاتر نیز خریداری شود اما مالک این خانه در نهایت راضی به فروش ملکش نشد در طول دو سال گذشته علی رغم قول های مسئولان هیچ اقدامی برای بازسازی این مکان صورت نگرفته است.