کرمانشاه - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمانشاه بر تلاش برای افزایش سطح مبادلات تجاری میان کشورهای ایران و ترکیه و رسیدن آن به مرز 30 میلیارد دلار در سال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی ظهر دوشنبه در دیدار با سرکنسول گر ترکیه در آذربایجان غربی که در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه انجام شد، اظهار داشت: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ و تاثیرگذار منطقه هستند که می توانند با افزایش مبادلات تجاری خود زمینه توسعه اقتصادی بیش از پیش یکدیکر را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح مبادلات تجاری میان این دور کشور به 22 میلیارد دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا این رقم به 30 میلیارد دلار برسد چرا که با این کار هردو کشور سود خواهند برد.

کاشفی ادامه داد: ترکیه طی سالیان اخیر همواره یکی از بازارهای هدف صادرات کرمانشاه بوده است و طی دو سال گذشته نیز هیات های عالی رتبه ای از این استان به استان های قاضی آنتپ و ازمیر سفر کردند و متعاقبا استاندار قاضی آنتپ نیز با حضور در کرمانشاه بر گسترش روابط میان ایران و ترکیه تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: در این سفرها بحث خواهر خواندگی کرمانشاه و قاضی آنتپ نیز مطرح و مقرر شد دو استان در زمینه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی با یکدیگر همکاری کنند.

کاشفی با بیان اینکه ترکیه می تواند یکی از محورهای مهم تجارتی برای استان کرمانشاه باشد، یادآور شد: در حال حاضر 53 درصد صادرات کل کشور توسط کرمانشاه انجام می پذیرد و از ظرفیت بالای استان می توان برای رونق صادرات به ترکیه که یکی از شرکای تجاری کشورمان نیز هست بیشتر و بهتر بهره برد.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به برقراری پرواز مستقیم هوایی از کرمانشاه ترکیه و بالعکس می توان سطح مبادلات تجاری را افزایش و تجار و بازرگانان کرمانشاه و کشور ترکیه آسان تر رفت و آمد کرده و به تجارت بپردازند.