معاون ورزشی باشگاه فولاد ماهان اصفهان با اشاره به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر کناره‌گیری از مسابقات بسکتبال لیگ برتر گفت: وقتی ورودیه مسابقات را پرداخت کرده‌ایم، انصراف معنایی ندارد. موضوع این است که مسئولان فدراسیون به خاطر بدهی که مبلغ آن را نمی دانیم، می خواهند ما را از مسابقات کنار بگذارند.

جلال زهرائی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه برنامه فولاد ماهان حضور در لیگ برتر است و هیچ تصمیمی مبنی بر کناره گیری از مسابقات نداریم، اظهارداشت: اگر قرار بود در رقابت‎های لیگ برتر شرکت نکنیم مبلغ ورودیه لازم را پرداخت نمی‌کردیم در حالیکه ماهان ورودیه 50 و 25 میلیون تومانی لازم برای شرکت در مسابقات لیگ برتر و دسته اول را پرداخت کرده و این یعنی حضور در این مسابقات.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون بسکتبال طی نامه‌ای به این باشگاه ماهان و دیگر باشگاه‌های لیگ برتری خواستار تسویه حساب و پرداخت بدهی‌ها شده بود، خاطرنشان کرد: این نامه در تاریخ 11 آبان ماه شماره شده و در همان روز برای‌مان ارسال شد. در این نامه تاکید شده بود که تا 13 آبان ماه برای پرداخت بدهی و ارسال فیش پرداخت آن به فدراسیون اقدام کنیم. در نامه ارسالی تاکید شده بود که در غیر اینصورت فدراسیون از پذیرش ماهان در جمع دوازده تیم لیگ برتر معذور خواهد بود.

معاون ورزشی باشگاه ماهان اصفهان با بیان اینکه بدهی این باشگاه به فدراسیون بسکتبال را قبول داریم، ادامه داد: تا حالا طی دو سه مرحله و با ارسال نامه رسمی از مسئولان فدراسیون خواسته‌ایم که تا نشستی برگزار کرده تا در آن در مورد میزان بدهی که داریم، به نتیجه برسیم اما هیچوقت به این درخواست‌مان توجه نکردند و بعد نامه می‌زنند و مهلت دو روزه برای پرداخت بدهی‌ها تعیین می‌کنند.

زهرایی با اشاره به اینکه بدهی به فدراسیون بسکتبال بابت هفت درصد قرارداد بازیکنان است، تاکید کرد: قبول داریم که بدهکار هستیم اما باید مبلغ آن تعیین شود تا بدانیم که چقدر باید پرداخت کنیم. مسئولان فدراسیون هیچ مبلغی را تعیین نکرده‌اند و فقط می گویند بدهی‌ها را پرداخت کنید.

وی گفت: در هر صورت ماهان ورودیه مسابقات را پرداخت کرده تا در مسابقات شرکت کند. هیچوقت و در هیچ مقطع زمانی هم نگفتیم که در مسابقات شرکت نمی‌کنیم یا اینکه انصراف خواهیم داد. حتی در طول همین هفته بازیکنان تمرینات خود را به طور منظم و بدون هیچ مشکلی پیگیری کردند با همه اینها می‌خواهند به خاطر بدهی که مبلغش را نمی‌دانیم، ما را کنار بگذارند. 

معاون ورزشی باشگاه فولاد ماهان اصفهان تصریح کرد: در این میان اگر بازیکنی نمی‌خواهد در ترکیب ماهان بماند و قصد جدایی دارد، مربوط به مسائل حرفه‌ای می‌شود و هیچ ارتباطی به باشگاه و حضور در لیگ برتر ندارد. اگر چه بازیکنانی که در اختیار داریم، حتی سهمیه‌های ملی یعنی اوشین ساهاکیان و جواد داوری قرارداد دو ساله با ما دارند.

زهرایی با یادآوری اینکه ماهان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر بازیکن خارجی و سهمیه ملی جذب نکرد، ادامه داد: سیاست باشگاه این است که سرمایه گذاری قبلی را روی تیم بسکتبال نداشته باشیم و این تیم با ترکیب قبلی حضور در مسابقات را ادامه دهد. به همین دلیل یک مقطع زمانی با سانی بچیروویچ مذاکره کردیم اما در نهایت از به خدمت گرفتن او منصرف شدیم.

معاون ورزشی باشگاه فولادماهان تاکید کرد: با ترکیبی از بازیکنان بومی و نفراتی که با ما قرارداد دارند در لیگ برتر حاضر می‌شویم. در این بین شاید بازیکنی مانند سهمیه‌های ملی که با ما قرارداد دارند؛ با پیشنهادات جدیدی روبرو شوند. باید این پیشنهادات به طور رسمی به باشگاه مطرح شوند تا مورد بررسی قرار بگیرند.