رئیس بخش کمکهای انسان دوستانه سازمان ملل با ابراز نگرنی از وضعیت موجود در سوریه اعلام کرد که 40 درصد از مردم این کشور نیازمند کمک هستند.

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از الجزیره، "والری آموس" اعلام کرد : سازمان ملل پیش بینی می کند که 9 میلیون و 300 هزار نفر از مردم سوریه معادل 40 درصد از جمعیت این کشور نیازمند کمک هستند.

آموس که در جمع 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی می کرد، افزود : 9 میلیون و 300 هزار نفر از مردم سوریه نیازمند کمکهای خارجی برای زنده ماندن هستند.

این در حالی است که در ماه سپتامبر شش میلیون و 800 هزار نفر از مردم سوریه نیازمند کمک بودند. بر اساس گزارش آموس، شش میلیون و 500 هزار نفر از مردم سوریه بی خانمان شده و در نقاط مختلف این کشور آواره هستند. تعداد آوارگان سوری حاضر در داخل این کشور در ماه سپتامبر چهار میلیون 250 هزار نفر بود.

رئیس بخش کمکهای انسان دوستانه سازمان ملل همچنین گفت : وضعیت انسانی در داخل سوریه به سرعت در حال بدتر شدن است.

"آماندا پیت" سخنگوی آموس، نیز با بیان اینکه سخنرانی وی در شوای امنیت پشت درهای بسته انجام شده، گفت : آموس به فشارهای خود بر اعضای شورای امنیت و همچنین طرفهای درگیر در سوریه برای جلوگیری از افزایش تلفات غیر نظامی ادامه می دهد.

به گفته سخنگوی رئیس بخش کمکهای انسان دوستانه سازمان ملل، آموس در پی آن است که تجهیزات پزشکی با سرعت و امنیت بیشتری به دست مردم سوریه رسیده، کمکهای انسان دوستانه بدون مشکل در داخل سوریه توزیع شود و عملیاتهای نجات زندگی نیز گستردگی بیشتری در داخل این کشور عربی پیدا کنند.