کشته شدن 20 نفر در جریان موج جدید خشونت ها در کراچی پاکستان، حمله به یک مقام محلی در ولایت ننگرهار، بازداشت 53 عضو طالبان و تعطیلی 54 پایگاه ناتو در شرق افغانستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های پاکستانی گزارش دادند که در جریان موج جدید خشونت ها در شهر کراچی در جنوب این کشور در 24 ساعت گذشته دست کم 20 نفر کشته شدند.

خبر دیگر اینکه یک فرد مسلح ناشناس یک مقام محلی را در ولایت ننگرهار در 125 کیلوکتری شرق شهر کابل مورد هدف قرار داده و باعث کشته شدن وی شد.

با توجه به افزایش حملات تروریستی از سوی شبه نظامیان پیش بینی می شود که طالبان مسئول این حمله باشد، اما شبه نظامیان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

همچنین وزارت کشور افغانستان امروز سه شنبه گزارش داد که در جریان عملیات پاکسازی در 24 ساعت گذشته در ولایت های مختلف 14 عضو طالبان کشته و 53 فرد دیگر بازداشت شدند.

پلیس ملی افغانستان چندین عملیات پاکسازی را با حمایت ارتش، اداره امنیت ملی و نیروهای ائتلاف در ولایت های هلمند، غور، فراه، پکتیا، غزنی، قندهار، قندوز و نورستان انجام داد که بر اثر آن 14 عضو طالبان کشته، هفت نفر زخمی و 53 فرد دیگر بازداشت شدند.

این درحالیست که مسئولان طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه پلیس افغانستان اعلام کرد یکی از اعضای طالبان که در تلاش برای جاسازی یک بمب در منطقه خان آباد شمال ولایت قندوز بود، با انفجار زودهنگام این مین روبرو شد و کشته شد.

همچنین جیمز مک کانویلی فرمانده نظامیان ناتو در شرق افغانستان از تعطیلی 54 پایگاه در سال جاری از مجموع 72 پایگاه نظامیان ناتو در شرق افغانستان خبر داد گفت: هم اکنون تنها 18 پایگاه فعال هستند و نیروهای امنیتی افغانی مسئولیت عملیات ها را برعهده دارند.