غلامرضا امامی از انتشار ترجمه‌اش از داستان‌های «غسان کنفانی» پس از هشت سال توسط نشر روزبهان خبر داد.

غلامرضا امامی در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده انتشار شدن ترجمه خود از داستان‌های غسان کنفانی نویسنده معاصر فلسطینی خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان «قصه‌ها» از سوی نشر روزبهان زیر چاپ رفته است. البته سابق بر این قرار بود از سوی نشر کارنامه و توسط مرحوم زهرایی منتشر شود و هشت سال هم در اختیار این ناشر بود و می‌دانم که شخص ایشان هم بسیار دوست داشت که این کتاب را منتشر کند، اما سرانجام روی انتشار به خود ندید.

وی ادامه داد: خود ایشان در زمان حیاتش بنا به خواسته من موافقت کرده بود که کتاب توسط نشر روزبهان منتشر شود. پس از فوت او پسر مرحوم زهرایی با من تماس گرفت که ما برای انتشار این کتاب دو سال دیگر زمان می‌خواهیم و من هم در نهایت با وی توافق کردم که کتاب مستقل در نشر روزبهان چاپ شود.

امامی افزود: این کتاب که در حجمی معادل 320 صفحه منتشر می‌شود، داستان‌های کنفانی را برای نخستین بار با ترتیب زمان تالیف در درون خود آورده است و جالب اینکه نخستین قصه این کتاب داستانی است که او آن را در مورد ایران و در جغرافیای ایران نوشته است.

به گفته امامی این کتاب 26 قصه از کنفانی را در بر می‌گیرد و به همراه تصاویری از دو نقاش مشهور عرب به نام‌های برهان کرکوتلی و ضیاء الغراوی منتشر خواهد شد.

غسان کنفانی نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی و یکی از اعضای رهبری جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بود.

وی از نویسندگان توانای حوزه اجتماعی فلسطین و ادبیات داستانی عربی به شمار می‌رفت که آثار تأثیرگذارش به دور از شعارزدگی، مفاهیم عمیقی را درباره زندگی بیان می‌کنند.

فیلمسازان بسیاری از ایران و کشورهای عربی، فیلم‌های بلندی از رمان‌های غسان کنفانی تهیه کرده‌اند، که از جمله آنها می‌توان به فیلم «بازمانده» اثر مرحوم سیف‌الله داد در سال ۱۳۷۳ اشاره کرد.

«غسان کنفانی» سال ۱۳۵۰ هجری شمسی ۸ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ در یک حادثه تروریستی توسط موساد، در بیروت، با انفجاری بمبی که در ماشینش قرار داده بودند، به همراه خواهرزاده‌اش ترور شد.