شیراز – خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: نوع تصمیمات، قرارها و احکامی که در دادسرا اتخاذ می شود ارتباط مستقیمی با ایجاد امنیت مورد توقع مردم در جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی مهر  در مراسم تودیع و معارفه معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی شیراز گفت: کار در دادسرای انقلاب به لحاظ نوع کار و پرونده هایی که در دادسرا رسیدگی می شود از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است زیرا تلاش همکاران در دادسرا ارتباط مستقیمی با بهبود امنیت در جامعه و نظام دارد. 

وی افزود: پرونده های موجود در دادسرا قاعدتاً فاقد شاکی خصوصی هستند در این گونه پرونده ها دادستان به عنوان مدعی العموم و شاکی ورود می کند و نسبت به قرارها و احکام صادر شده نظارت دارد.

دادستان شیراز اظهار داشت: بعضی از پرونده های موجود در دادسرا به جهت اینکه پیامدها و تبعات منفی در جامعه ایجاد می کند باید سرپرست و قضات دادسرای انقلاب توجه ویژه ای به اینگونه پرونده ها داشته و با اقتدار نسبت به اینگونه موارد برخورد کنند.

القاصی مهر خاطر نشان کرد: نوع تصمیمات ، قرارها و احکامی که در دادسرا اتخاذ می شود ارتباط مستقیمی با ایجاد امنیت مورد توقع مردم در جامعه دارد و هر چه در تصمیمات با اقتدار و بدون اغماض عمل کنیم شاهد امنیت و آرامش بهتری درخور شأن مردم خواهیم بود.

رئیس حفاظت واطلاعات دادگستری استان فارس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست معزز قوه قضاییه مبنی بر پاسخگویی به مردم و تکریم ارباب رجوع گفت: با وجود حجم سنگین کار در دادسرا باید به این نکته توجه کرد که دستگاه قضایی آخرین پناهگاه و مرجعی است که مردم به آن مراجعه می‌کنند، بنابراین تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

القاصی مهر افزود: تجربه نشان داده که دلسوزی ، تلاش و جدیت قضات و کارمندان ارتباط تنگاتنگی با رضایت مردم از دستگاه قضایی دارد.

وی به ضرورت وجود تعامل و همکاری دستگاه قضایی با سایر دستگاه ها و در عین حال حفظ استقلال دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری مناسب سایر دستگاه‌‌ها با دستگاه قضایی تأثیر چشم گیری در تسریع در رسیدگی به پرونده ها دارد اما باید به قانون و سیاست های کلی دستگاه قضایی که همان سیاست مقام معظم رهبری است توجه داشت و استقلال دستگاه قضایی را حفظ کرد.

در پایان این مراسم از تلاش های قاضی سیدرضا موسوی تبار تقدیر و قاضی کوروش زارعی به عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب شیراز معرفی شد.