مشهد - خبرگزاري مهر: كارشناس كارگروه عفاف گرايي تبليغات اسلامي خراسان رضوي با تاكيد براينكه عفاف گرايي وي‍ژه بانوان نيست گفت: تلقي رايج كه پوشش مخصوص بانوان است درست نيست.

حجت الاسلام محمدي مقدم با آسيب شناسي اصطلاح "عفاف و حجاب" در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: تلقی بعضی افراد و برخي از فعالان فرهنگي و مسئولان از اصطلاحِ رایجِ "عفاف و حجاب" اغلب معطوف به مباحث مربوط به "پوشش بانوان" است.

وي با بيان اينكه مردان نيز با عفاف گرايي بايد به سلامت جامعه كمك كنند افزود: حتي در كتاب­‌هايي كه تحت عنوان عفاف و حجاب نگاشته شده تنها به حجاب و پوشش بانوان تاكيد مي شود كه اين تلقي درست نيست.

حجت الاسلام محمدي مقدم بيان كرد: با اين تلقي و نگرش نمي توان  انتظار داشت كه انحرافات اخلاقي موجود در جامعه برچيده شود؛ چرا كه اين تلقي و نگرش كامل نيست.

وي با بيان اينكه اهميت عفاف گرايي از حجاب بيشتر است افزود: به­ عنوان مثال ممكن است كسي حجاب اسلامی را رعایت کند ولي از راه‌هاي دیگر دچار انحراف شود؛ مثلا از طریق عدم رعایت عفت در بینایی، یا گویایی، یا شنوایی، یا خلوت، يا اختلاط، یا رفتار، یا افکار.

اين كارشناس فرهنگي با ابراز تاسف از اينكه هم‌­اكنون اين معضل در ميان برخي افراد با حجاب مشاهده مي­‌شود بيان كرد: يكي از ايرادهاي جدي بدحجاب‌ها به طرفداران حجاب، ذكر نمونه ­هايي از رفتارهاي غيرعفيفانه اين­ دسته از افراد با حجاب است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينگونه مسائل ضرورت دارد كه به همة حوزه‌هاي عفاف پرداخته شود و بدين­وسيله از انحرافات اخلاقي پيشگيری شود.

حجت‌السالام محمدي مقدم توضيح داد: هدف از طرح مباحث عفاف در آموزه‌هاي ديني، مديريت و كنترل غريزه و رهايي از انحرافات اخلاقي است و نه تنها مجردها، بلكه متأهل‌ها و روابط ميان همسران را هم شامل مي‌شود.

وي تاكيد كرد: بنابراين تلقي نادرست از اصطلاحِ عفاف و حجاب يكي از آسيب­ هاي جدّي است كه اكثر مردم و مسئولاان و حتي دست­ اندركاران فرهنگي را از اتخاذ راهكارهاي درستِ پيشگيری و درمان انحرافات اخلاقی باز مي­ دارد که لازم است این تلقی دگرگون و اصلاح شود.

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 .