قم – خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سه میلیون و 237 هزار و 58 نفر در کشور تحت پوشش بنیاد هستند و دو هزار و 123 جانباز در کشور در آسایشگاه زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد؛ اظهار داشت: سه میلیون و 237 هزار و 58 نفر جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران است که بنیاد آن ها را در زمینه های مختلفی همچون ازدواج، تحصیل و بیماری حمایت و پشتیبانی می کند.

وی بیان داشت: بعد از جنگ تحمیلی تا اوایل امسال 222 هزار و 285 شهید داشته ایم و همسران و والدین آن ها تحت پوشش و حمایت بنیاد هستند و تعداد آن ها به 700 هزار نفر می رسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: 580 هزار و 700 جانباز در کشور وجود دارد و همسر و فرزندان آن ها تحت پوشش و حمایت هستند که تعداد کل آن ها به 2 میلیون و 500 نفر می رسد.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن 75 هزار نفر در قم افرود: تعداد آزادگان با احتساب خانواده های تحت تکلف بنیاد 207 هزار و 480 نفر می باشند.

آثار شیمیایی ریوی برخی جانبازان مزید بر مشکلات بنیاد شده است

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: 2 هزار و 123 جانباز در کشور در آسایشگاه زندگی می کنند و 59 هزار و 938 جانباز شیمیایی وجود دارد که عده ای از آن ها که بیماری ریوی داشته اند به فرزندان آن ها نیز منتقل شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید 400 نمایندگی در شهرهای مختلف کشور دارد و 13 هزار نفر برای رسیدگی به امور خانواده های شهیدان و جانبازان و ایثارگران همچون ازدواج و تهیه مختصری جهاز فعالیت می کنند.

وی با بیان این که درآمد سازمان اقتصادی کوثر در امور فرهنگی هزینه می شود؛ یادآور شد: پنج هزار و 800 میلیارد تومان در سال از سوی دولت برای افرادی که تحت پوشش بنیاد هستند، هزینه می شود.

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: مقام معظم رهبری بیان کرده اند که بکوشید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فراموش نشود و در حال حاضر ایثارگرانی با وجود مشکلاتی که دارند می گویند که هرجا لازم باشد برای خدمت رسانی آماده هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز کرد: خدمت به ایثارگران کار مقدسی است و سعی کرده ایم که اداره بنیاد از هیئتی بودن به تشکیلاتی تبدیل شود و موفقیت هایی در این زمینه داشته ایم اما مشکلات زیادی نیز داریم.