ازنا - خبرگزاری مهر: امام جمعه ازنا با اشاره به مشکلات بیکاری و کمبود آب در روستاهای شهرستان ازنا خواستار انجام اقدامات عملی برای حل این مشکلات شد و افزود: وعده دادن مشکلات مردم را حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هراتی مطلق در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی، اظهار داشت: یکی از وجوه برتری امت اسلامی بر سایر امت ها امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی های پیامبر اکرم (ص) امر به معروف و نهی از منکر بوده است افزود: اقامه نماز، پرداخت زکات، اطاعت از خداوند و انجام امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین ویژگی های مومنان است.

تذکر لسانی باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود

امام جمعه ازنا با اشاره به اینکه متاسفانه در جامعه دینی و اسلامی ما کمتر به امر به معروف و نهی از منکر توجه می شود تصریح کرد: جامعه باید برای آمران به معروف و ناهیان از منکر بر اساس ضوابط و قانون امن باشد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت جامعه است تاکید کرد: تذکر لسانی باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام هراتی مطلق همچنین در ادامه سخنان خود با تسلیت درگذشت حبیب اله عسگر اولادی افزود: این خادم انقلاب و یار امام و رهبری عمر خود را در راه خدمت به نظام و انقلاب سپری کرد.

وی همچنین با تسلیت شهادت دادستان زابل به دست تروریست های جنایتکار عنوان کرد: مسئولان و شورای عالی امنیت ملی باید در آن منطقه امنیت کامل و مقتدرانه را برقرار کنند.

تحریم ها باعث شتاب گرفتن پیشرفت های علمی کشور شده است

امام جمعه ازنا در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان اظهار داشت: ما با لبخند دشمن سیره و روش خود را تغییر نخواهیم داد.

وی با اشاره به برخوردهای دوگانه  آمریکایی ها در ماه های اخیر افزود: دشمنی ما با آمریکا مبنایی بوده و گفتمان جمهوری اسلامی استکبار ستیزی است که به سایر نقاط دنیا نیز صادر شده است.

حجت الاسلام هراتی مطلق با بیان اینکه ملت ایران هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کرد و با توکل به خدا روی پای خود ایستاد ادامه داد: با وجود اینکه در دفاع مقدس تحریم های بیشتری علیه ایران وجود داشت، ملت ایران مبارزه کرد و پیروز شد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی از سختی ها و تنگناهای بسیاری عبور کرده ایم  یادآور شد: تحریم ها باعث شتاب گرفتن پیشرفت های علمی کشور شده است.

وعده دادن مشکلات مردم را حل نخواهد کرد

امام جمعه ازنا در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه از تلاش های برخی افراد برای تغییر مسئولان خدمت گزار و شایسته در شهرستان ازنا انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه اگر مسئولی در امور مردم کوتاهی کند با او برخورد خواهیم کرد یادآور شد: اجازه نخواهیم داد انقلاب و مسئولیت ها به دست نا اهلان بیفتند.

وی با اشاره به مشکلات بیکاری و کمبود آب در روستاهای شهرستان ازنا خواستار انجام اقدامات عملی برای حل این مشکلات شد و افزود: وعده دادن مشکلات مردم را حل نخواهد کرد.