دشتستان - خبرگزاری مهر: امام جمعه برازجان گفت: امروز آمریکا نشان داده که حتی به متحدانش نیز رحم نمی‌کند و پس از 34 سال ثابت شده که سفارتخانه‌های آمریکا جاسوسی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه این هفته برازجان با تسلیت به مناسبت ماه محرم، اظهار داشت: تکریم اهل‌بیت (ع) و ذکر اهل‌بیت (ع) باید همواره مد نظر برگزار کنندگان مجالس امام حسین(ع) باشد و همه عوامل عزاداری و برگزار کنندگان مراسم باید اخلاص داشته باشند.

وی استفاده از محتوای فرهنگی و بصیرت‌افزایی و آشنا کردن جوانان با فرهنگ عاشورایی را ضروری دانست و تصریح کرد: در مراسم محرم باید از به‌کارگیری آلات و ابزارهای موسیقی و به‌کار بردن حجله و عکس اموات و اختلاط زن و مرد و عریان شدن خودداری شود.

امام جمعه برازجان در ادامه بیان داشت: مهم‌ترین عنصر حضرت اباعبدالله (ع) احیای نماز بوده پس باید به این فریضه مهم اهمیت داد و هنگام ظهر به‌ویژه ظهر عاشورا هیئت‌ها نماز را فدای دیگر برنامه‌ها نکنند.

وی با تاکید بر اینکه  اصناف باید حرمت این ایام را نگه دارند و با تعطیلی کردن مغازه‌ها و حضور در مراسمات، نسبت به گسترش فرهنگ حسینی اهتمام ورزند، اضافه کرد: ابزار و آلاتی که در مراسمات عزاداری استفاده می‌شود باید مقدس باشد چون هدف عزاداری مقدس است.

ملت ایران آگاه و بصیر و موقعیت‌شناس هستند

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به قداست بالای برگزاری نماز ظهر عاشورا، خاطرنشان ساخت: نماز ظهر عاشورا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه باید سعی کنند تا در این مراسم حضور یابند.

وی در ادامه با تسلیت رحلت عسکراولادی خاطرنشان کرد: ایشان یار دیرین امام (ره) و یاور مقام معظم رهبری بود و فردی متدین و متعبد و مقلد مرجعیت بود و همواره به مستمندان کمک می‌کرد.

امام جمعه برازجان با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 13 آبان خاطرنشان کرد: ملت نشان دادند که آگاه و بصیر و موقعیت‌شناس هستند و شرایط روز جامعه را به خوبی درک می‌کنند.

مصلح تصریح کرد: امروز آمریکا نشان داده که حتی به متحدانش نیز رحم نمی‌کند و پس از 34 سال ثابت شده که سفارتخانه‌های آمریکا جاسوسی می‌کنند.