رشت – خبرگزاری مهر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: در حال حاضر 12 درصد کودکان 6 تا 16 سال این استان زیر پوشش کانون هستند.

نقی علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه هم اکنون  35 هزار  نفر در گیلان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  هستند، افزود: رسالت این کانون کشف و پرورش استعداد های کودکان و نوجوانان  هست.

وی همچنین از وجود  31 مرکز فرهنگی و هنری در 16 شهرستان گیلان خبر داد و اظهارداشت: سالانه برنامه های متنوعی در این مراکز  به مرحله اجرا در می آید.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان کار فرهنگی را هزینه بر دانست و گفت: مسئولان باید از کانون حمایت جدی داشته باشند.

وی افزود: در کانون فعالیت های فرهنگی، هنری، علمی و مذهبی  از قبیل کلاس نجوم، رباتیک، زیست شناسی، موسیقی، انیمیشن، تئاتر، شیمی کاربردی  و غیره انجام می گیرد.

علیزاده در ادامه از وجود 420 هزار جلد کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و اذعان داشت: تمامی کتاب های کانون ممیزی و مسائل تربیتی در این آثار لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: پارسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور  105 جلد کتاب چاپ کرد که از این تعداد  90 جلد تالیف و 15  جلد ترجمه بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: هم اکنون استان چهار جلد کتاب دو زبانه ( فارسی – تالشی )، ( فارسی –  شرق گیلانی ) و (فارسی - غربی گیلانی ) را در حال چاپ دارد.

وی همچنین به خلا قانونی  و مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این کانون عضو رسمی شورای فرهنگ عمومی  و  شورای آموزش و پرورش نیست.

علیزاده اظهارداشت: نیم درصد عوارض شهرداری  ها که به کتابخانه های عمومی تعلق می گیرد به کانون ( کتابخانه های تخصصی کودک ) تعلق نمی گیرد.

وی اذعان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ردیف بودجه خاصی در استان نداشته و از تملک دارایی ها استفاده می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از ساخت دو پروژه در خمام و چابکسر  از سال 1389  اشاره کرد و  یادآورشد:  هم اکنون این دو پروژه فرهنگی 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.