انتشارات کتاب نیستان چاپ سی‌ و پنجم از کتاب «پدر، عشق و پسر» نوشته سیدمهدی شجاعی را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی‌ و پنجمین چاپ از کتاب «پدر، عشق و پسر» نوشته سیدمهدی شجاعی در حالی همزمان با ایام ماه محرم روانه بازار کتاب شد که تاکنون 280 هزار نسخه از این کتاب منتشر شده و به فروش رسیده است.

در کتاب «پدر، عشق و پسر» فرازهایی از زندگی حضرت علی‌اکبر (ع) به تصویر کشیده می‌شود که از زاویه‌ اول شخص و از زبان اسب آن حضرت (عقاب) روایت می‌شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی‌مرّه مادر حضرت علی‌اکبر (ع) است.

داستان این کتاب از چگونگی رسیدن عقاب به حضرت علی‌ اکبر (ع) شروع می‌شود و در ادامه تصویری از ولادت آن حضرت ارائه می‌دهد.

 فصول مختلف این کتاب با عنوان «مجلس» در 10 بخش نامگذاری شده و در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه‌ای از زندگی حضرت علی‌اکبر (ع) را روایت می‌کند و مجالس پایانی نیز به شهادت ایشان در کربلا اختصاص دارد.

هر برش از زندگی حضرت علی‌اکبر (ع) که در مجالس 10‌ گانه روایت می‌شود، در انتهای هر مجلس به گونه‌ای به واقعه‌ کربلا مربوط و منتسب می‌شود و بدین ترتیب، تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می‌کنند.

مجالس بعدی نیز به ماجراهای پیشنهاد امان از سوی سپاه عمر سعد به حضرت، سقایت ایشان برای اهل خیام قبل از حضرت عباس، صحنه‌های پوشاندن لباس رزم و راهی کردنشان به میدان توسط امام و ... اختصاص دارد. در انتهای کتاب نیز، منابعی که نکات تاریخی از آنها استخراج و در متن داستان پرورانده شده، آمده است.

چاپ سی‌ و پنجم کتاب پدر، عشق و پسر از سوی انتشارات کتاب نیستان در 5 هزار نسخه منتشر شده است.