جیرفت - خبرگزاری مهر: امام جمعه جیرفت گفت: عزاداری‌ها و نوحه‌خوانی‌ها باید براساس مستندات دینی و تاریخی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام عسکری صبح شنبه در جمع مداحان گفت: مداحی برای امام حسین(ع) و شهدای کربلا امری ظریف و حساس است و مداحان باید مراقب باشند که نوحه خوانی ها مستند و براساس پیام عاشورا باشد.

وی ادامه داد: باید جایگاه و حرمت امام حسین(ع) در عزاداری ها حفظ شود و لذا مداحان برای اینکه بتوانند بهتر به ائمه اطهار خدمت کنند باید سطح مطالعه خود را بالا ببرند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: جریان ها انحرافی یکسری سبک ها را وارد مداحی‌ها کرده‌اند که ما باید از آنها پرهیز کرده و راه سوء استفاده دشمنان را ببندیم.

عزاداری ها باید ریشه در مستندات دین و تاریخ داشته باشد

حجت الاسلام عسکری گفت: عزاداری‌ها باید ریشه در مستندات دین و تاریخ داشته باشد و از هرگونه خرافات در این زمینه به صورت جدی پرهیز شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز اول وقت را از جمله پیام های قیام حسین(ع) ذکر و تصریح کرد: مجالس عزاداری باید به گونه ای باشند که با همراه با اقامه نماز اول وقت باشند و مداحان و مبلغین در وقت نماز جلسه و سخنان خود را خاتمه دهند.

حجت الاسلام عسکری گفت: آهنگ‌ها و اشعاری که مداحان در نوحه خوانی ها به کار می برند باید در شان سالار شهدا و 72 تن یاران با وفای ایشان باشد و باید بزرگی و شخیصت والای امام حسین (ع) برای همگان بیان شود.

وی با اشاره به اینکه باید پیام عاشورا برای مردم بیان شود، یادآور شد: مداحی‌ها باید به گونه‌ای باشد که عشق به امام حسین و ائمه اطهار(ع) در دل و جان مردم نفوذ کند.

امام جمعه جیرفت در چایان تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین به کار گرفته اند و در چنین شرایطی ما باید به هوش باشیم و با عملکرد صحیح و معرفی سیره ائمه اطهار و مفاهیم عمیق دینی برای افراد جامعه توطئه های دشمنان را نقش برآب کنیم.