نویسنده و کارگردان "رخنه" اعلام کرد این مجموعه تلویزیونی که پنجشنبه 16 آبان در بازار بزرگ تهران کلید خورد در ماه صفر از شبکه دو روی آنتن می‌رود.

حسین تبریزی کارگردان "رخنه" در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: اکنون در حال تصویربرداری سکانس‌های مربوط به شخصیت صفا در چهاراه لشگر تهران هستیم. در این سکانس میرطاهر مظلومی در نقش صفا و آرزو علیزاده در نقش نرگس بازی می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته به جای امین زندگانی، علیرضا جلالی‌تبار ایفای نقش وحید شخصیت اصلی فیلمنامه را بر عهده گرفته است، زیبا بروفه نیز در نقش معصومه همسر وحید بازی می‌کند و مینا جعفرزاده نیز به پروژه پیوسته است.

تبریزی یادآور شد: سریال "رخنه" تلاش می‌کند در کنار ارائه یک داستان جذاب نمونه‌ای از زندگی ایرانی، کسب حلال و مشاغل فراموش شده را هم به نمایش بگذارد.

تهیه‌کننده و کارگردان سریال ویژه صفر شبکه دو، با بیان اینکه "رخنه" به شیوه‌ای دراماتیک به عزاداری‌های امام حسین(ع) و به خصوص به مقوله امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد، تصریح کرد: تحقیق و نگارش فیلمنامه این سریال با وسواس و حساسیت بالایی انجام گرفته است و فیلمنامه اثر چند بار بازنویسی شده تا بتوانیم اثری کامل با کمترین نقص به مخاطبان خود ارائه کنیم.

داستان این سریال درباره مردی تقریبا پنجاه ساله به نام وحید است که کارگاه ساخت ابزار تعزیه و عزاداری مثل علم، کتل، چلچراغ و طبل دارد. او این شغل را از پدرش به ارث برده و در کنار همسرش روزگار را به خوشی می‌گذراند، اما درست زمانی که وحید باید وسایل عزاداری یکی از هیات‌های مذهبی را آماده کند با مشکلی روبرو می‌شود که حل آن ساده نیست.

علیرضا جلالی تبار نقش وحید را در "رخنه" بازی می‌کند، زیبا بروفه نقش همسر و عنایت بخشی در نقش حاج محمود، یکی از بازاریان قدیمی و پدر همسر وحید ظاهر می‌شود، امیر غفارمنش نقش حکمت و نیلوفر شهیدی نقش خواهر وحید را بازی می‌کند. اشکان اشتیاق، زهرا سعیدی، آتش تقی پور و مینا جعفرزاده نیز دیگر بازیگران این سریال هستند.

مسعود اطیابی و حسین تبریزی این سریال را برای پخش در ماه صفر از شبکه دو سیما تهیه می‌کنند.