ری - خبرگزاری مهر: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان ده ها هیات عزاداری است که از سراسر کشور برای عزاداری به صحنهای آستان مقدس مشرف می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، درروزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ابتدای روز، هیات های عزاداری سینه زن و زنجیر زن در صحنهای آستان مقدس به عزاداری خواهند پرداخت.

بنا به سنت قدیمی هیات های عزاداری شهرستان ری، مقصد نهایی همه دسته های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا پس از برگزاری مراسم سوگواری در خیابان ها، صحنهای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام است و دسته های عزاداری در ظهر عاشورا در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، به عزاداری می پردازند. مراسم پر شور سوگواری ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا در صحنهای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، از جمله بزرگترین مراسم عزاداری در سطح کشور است که در آن حضور یکپارچه دسته های عزاداری و برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیر زنی به شکل سنتی، حال و هوای خاصی را به این  مراسم می بخشد.
 

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، با انجام هماهنگی های قبلی، تمهیدات لازم را برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی پیش بینی کرده است. در روز تاسوعا و ظهر عاشورا، دسته های عزاداری به یاد نماز جماعت امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، نمازجماعت ظهر و عصر را اقامه می کنند.

مراسم عزاداری هیات های مذهبی در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در روز عاشورا، به صورت مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس به نشانی www.abdolazim.com پخش می شود.