سیدمهدی شجاعی گزیده داستان‌های کوتاهش در دهه‌های 50 تا 70 را در قالب 5 مجموعه داستان کوتاه روانه بازار کتاب کرد. یکی از داستان‌های چاپ شده در یکی از این کتاب‌ها، داستان کوتاه «پارک دانشجو» است که مجله نیستان به واسطه انتشار آن تعطیل شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی شجاعی، پنج مجموعه داستان تازه‌اش را از سوی انتشارات کتاب نیستان و با نام‌های «از نیستان و ... دیگرستان»، «دو کبوتر، دو پنجره، یک پرواز»، «امروز بشریت»، «ضریح چشم‌های‌ تو» و «ضیافت» منتشر کرد.

از میان این مجموعه آثار کتاب «ضیافت» شامل مجموعه داستان‌های دهه 50 شجاعی است، سه کتاب «دو کبوتر، دو پنجره، یک پرواز»، «امروز بشریت»، «ضریح چشم‌های‌ تو» مجموعه داستان‌های دهه 60 این نویسنده و کتاب «از نیستان و ... دیگرستان» مجموعه‌ای از داستان‌های دهه 70 شجاعی را تشکیل می‌دهد.

در این پنج جلد و در مجموع 34 داستان کوتاه که سه دهه از زندگی این نویسنده را در بر می‌گیرد برای مخاطبان عرضه شده است.

از میان داستان‌های منتشر شده در این مجموعه‌ها می‌توان به داستان‌های قابل توجهی از شجاعی نیز برخورد که یکی از قابل توجه‌ترین آنها داستان کوتاه «پارک دانشجو» است که پیش از این در شمارهٔ ۱۲ مجلهٔ نیستان به چاپ رسید و مشکلات قانونی‌ برای شجاعی و مجله‌اش به وجود آورد و در نهایت نیز به تعطیلی آن مجله منجر شد.

همچنین داستان کوتاه «ویروس» در این مجموعه که پیش از این در مجموعه داستان «سانتاماریا» منتشر شده و با ایجاد پیوند ظاهری با کتاب «قلعه حیوانات» سعی در ترسیم و توضیح اتفاقات 18 تیر سال ۱۳۷۸ دارد نیز دوباره در این مجموعه بازچاپ شده است.

داستان‌های «تویی که نمی‌شناختمت» و «ضریح چشم‌های تو» از این مجموعه پیش از این تبدیل به فیلم سینمایی شده است.