آلوارو انریکو نویسنده مکزیکی به عنوان برنده جایزه رمان آناگراما هرالده انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیندپرس، آلوارو انریکه نویسنده مکزیکی جایزه هرالده 2013 را برای رمانی با عنوان «مرگ ناگهانی» به خانه برد.

جایزه هرالده که به اثر منتشر نشده یک نویسنده که به زبان اسپانیایی نوشته شده باشد تعلق می‌گیرد، 18 هزار یورو ارزش دارد.

رمان «مرگ ناگهانی» به تصویر یک بازی تنیس بین کاراواجیو نقاش ایتالیایی و فرانسیسکو دکودو شاعر سبک باروک اسپانیایی که هم عصر اوست، می‌پردازد. انریکه می‌گوید این رمان را زمانی نوشت که اوضاع روحی خوشی نداشت و از این که همه چیز در جامعه امروزین بد پیش می‌رود خسته بود.

گروه داوری این رقابت همه اسپانیایی و شامل خورخه هرالده بنیانگذار این جایزه، سالوادور کلوتاس روزنامه‌نگار و منتقد ادبی، پالوما دیاز ـ ماس رمان‌نویس و منتقد ادبی که خود در سال 1992 این جایزه را برده، مارکوس گیرالت تورنته رمان‌نویس و نویسنده داستان کوتاه و وینسنته مولینا فوکس رمان‌نویس و فیلمساز که سال 1988 این جایزه را برد، بودند.

جایزه هرالده از جوایز قدیمی ادبی اسپانیایی است و از سال 1983 تاکنون هر سال اهدا شده است. روبرتو بولانیو در سال 1998 برای رمان «کارآگاهان وحشی» این جایزه را برد.

انریکه تاکنون چند جایزه برده که جایزه رمان خوآکین مورتیس در سال 1996 از جمله آنهاست. مجموعه داستان کوتاه او با عنوان «پایین آمدن درجه حرارت» امسال از سوی انتشارات دالکی آرشیو به زبان انگلیسی منتشر شد.

این نویسنده مکزیکی متولد سال 1969 است و تاکنون چهار رمان و دو مجموعه داستان کوتاه منتشر کرده که به زبان‌های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه و منتشر شده‌اند. او ساکن نیویورک است.