بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: سد تنگ‌ارم اواسط سال آینده آبگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رجایی صبح دوشنبه در بازدید از عملیات اجرایی سد تنگ ارم اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از احداث سد تنگ ارم تامین آب شرب بخش ارم دشتستان است که امیدواریم به‌زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر افزود: عملیات اجرایی سدتنگ ارم با اعتبار 60 میلیارد ریالی سال گذشته آغاز و با تامین به موقع اعتبارات تا اواسط سال آینده آبگیری خواهد شد.

اجرایی شدن چهار سد مخزنی در استان بوشهر

وی با تاکید براهمیت همیاری نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استانی برای تکمیل پروژه‌های مهم عمرانی گفت: اگر مسئولین مدیریتی و نمایندگان استانی و نیز مسئولین وزارت نیرو از طرح های شرکت آب منطقه ای بوشهر پشتیبانی کنند ظرف چند ماه آینده شاهد اجرایی شدن چهار سد مخزنی استان با حدود 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: سد تنگ‌ ارم از پروژه‌های ارزشمند حوزه آب است که در شهرستان دشتستان شاهد اجرای آن هستیم و با تامین سه میلیون متر مکعب آب توان تامین آب مورد نیاز شهر تنگ ارم و مناطق دهرود سفلی و علیا را دارد.

لزوم رایزنی و پیگیری برای اخذ اعتبارات و تامین نقدینگی پیمانکار

رجایی اذعان داشت: سال گذشته با دریافت وام 10 میلیارد ریالی از بانک صادرات عملیات اجرایی سد دالکی آغاز شده و انتظار داریم مسئولان استان در بودجه سال جاری اعتبار 40 میلیارد ریالی اجرای این پروژه را تخصیص دهند.

این مسئول از نماینده مردم دشتستان درمجلس خواست تا با رایزنی و پیگیری از طریق مسئولان استانی و وزارت نیرو، درجهت اخذ اعتبارات و تامین نقدینگی پیمانکار طرح تلاش کند.

سرعت و میزان پیشرفت در اجرای سد تنگ ارم مطلوب است

نماینده مردم دشتستان نیز با قدردانی از عوامل اجرایی سد تنگ ارم اظهارداشت: رفع مشکلات آب در منطقه ارم دشتستان امری است که به صورت جدی در دستورکار قراردارد و بهره برداری از سدتنگ ارم بسیاری از این مشکلات را مرتفع می کند.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد اضافه کرد: مدیران کشاورزی استان و همچنین مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر برای کاهش مشکلات کشاورزان و آب شرب مناطق مختلف دشتستان اهتمام جدی دارند که امیدواریم با راهکارهای مثبت و بهینه بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی سرعت و میزان پیشرفت در اجرای سد تنگ ارم را مطلوب دانست و افزود: با تمام توان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران سد تنگ ارم و همچنین اجرایی شدن سد دالکی که از طرح های حیاتی و مهم برای مردم وکشاورزان هستند تلاش خواهیم کرد.

مهاجرت برخی روستاییانبه علت کم‌آبی صورت گرفته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: مهاجرت برخی از روستاییان و مردم مناطق دوردست دشتستان که دراثر کم آبی صورت گرفته است پدیده خوبی نیست و با احداث سدتنگ ارم شاهد برگشت آنها و مهاجرت معکوس خواهیم بود.

نماینده مردم دشتستان درمجلس خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم به ویژه در مناطق دوردست و کمترتوسعه یافته از وظایف اصلی مسئولین است و هیچگونه منتی در این زمینه وجود ندارد.

لازم به ذکر است که بخشدار ارم، برخی از اعضای شورای اسلامی و مسئولان محلی، پیمانکار، مجری طرح و برخی از مهندسین و کارکنان این طرح در این بازدید حضور داشته و توضیحاتی را ارائه کردند.