بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هیئت‌های عزاداری برای توزیع نذری از ظروف تجزیه پذیر گیاهی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداصغر مطهری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بی شک رعایت بهداشت محیط در مراسم و جلوگیری از آلودگی معابر می تواند نشانه ای بارز از تعهد و مسئولیت پذیری هیأت های مذهبی باشد و امیدواریم هیئت‌های مذهبی به ابن موضوع توجه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی خسارات جبران ناپذیری به محیط زندگی شهروندان وارد می کند، هیئت‌های مذهبی برای توزیع نذری از ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر با پایه گیاهی استفاده کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان داشت: شهروندان عزیز و به خصوص هیأت‌های عزاداری باید توجه داشته باشند که  به دلیل روزافزونی حجم استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در مراسمات مختلف مذهبی و از آنجا که این ظروف صدها سال در طبیعت باقی مانده و در این مدت خسارات جبران ناپذیری به محیط زندگی انسان ها و شهروندان وارد می کنند، آن را از چرخه خرید و توزیع خارج کنند.

لزوم خودداری از توزیع مایعات داغ در لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف

وی در ادامه با اشاره به عوارض مصرف این ظروف، تصریح کرد: مصرف ظروف یک بار مصرف پلاستیکی می‌تواند عوارض بهداشتی جدی برای مردم در برداشته باشد.

مطهری افزود: در مقابل پیشنهاد می‌شود از ظروف ثابت و در غیر این‌صورت از ظروف تجزیه پذیر با پایه گیاهی استفاده شود و تحت هر شرایطی از مایعات داغ مانند چای در لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف خودداری شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: همچنین ضروری است پسماندها و زباله‌ها به صورت بهداشتی جمع‌آوری، منتقل و دفع شده و سطل یا کیسه زباله برای جمع آوری مرتب ظروف یک بار مصرف پیش بینی شود.