رفسنجان - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان از شهروندان خواست که در ایام تاسوعا و عاشورا برای اهدا خون به بیماران نیازمند به مرکز انتقال خون رفسنجان مراجعه کنند.

مهدی محمدحسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام سوگواری امام حسین( ع)، اظهار داشت: در ایام تاسوعا و عاشورا مرکز انتقال خون رفسنجان فعال بوده و با توجه به اینکه امسال شعبه سیار نداریم خونگیری تنها در خود مرکز انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه کمبود فرآورده های خونی همواره وجود دارد و به همه گروههای خونی نیاز داریم، تصریح کرد: از مردم نوعدوست رفسنجان می خواهیم در این ایام نیز به کمک هموطنان خود و کسانی که به قطره ای از خون آنها نیاز دارند بشتابند.

این مسئول ادامه داد: اهدای خون در تمام سال باید انجام شود و منحصر به زمان خاصی نیست و همواره این نیاز وجود دارد چرا که زمانی که آمار اهدا کم می شود نیاز به اهدا کننده جدید احساس می شود.

محمدحسنی با اشاره به اینکه افرادی مانند بیماران خاص و جراحی قلب باز نیاز دارند که خون تازه مصرف کنند، بیان داشت: این موارد و موارد دیگری از همین قبیل وجود دارد که اهدای خون را به زمان خاصی منحصر نمی کند.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان تصریح کرد: سال گذشته در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک به 200 واحد خونگیری در رفسنجان انجام شد و امسال نیز از همشهریان می خواهیم برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.