ساری - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: 491 هزار نهاده کشاورزی در بنادر کشور در حال تخلیه بوده و کشاورزان نگران تامین کود شیمیایی نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عبداله زاده ظهر سه شنبه در جلسه شورای کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اعلام اینکه با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی 500 میلیون دلار برای تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی تأمین اعتبار شده است گفت: 491 هزار تن انواع کودهای پتاسه و فسفاته در بنادر کشور در حال تخلیه است و کشاورزان هیچ نگرانی برای تأمین کود شیمیایی نداشته باشند.

عبداله زاده با اشاره به اینکه 5 میلیون تن کود ازته نیز در داخل کشور تولید می شود که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است گفت: این میزان ضمن مصرف در داخل کشور، به خارج از کشور هم صادر می شود.

معاون برنامه ریزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در ادامه افزود: در خصوص تولید کود اوره مشکلی نداریم و کودهای فسفاته و پتاسه نیز از بهترین تولیدکنندگان کود در کشورهای اروپایی خریداری شده و دارای بهترین کیفیت هستند.

در حاشیه این جلسه از خدمات و زحمات محمد غلامی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند تجلیل و علی محسنی به عنوان سرپرست این شرکت منصوب گردیدند.

استان مازندران دارای 219 کارگزار توزیع کود شیمیایی و سایر نهاده های کشاورزی است.