رشت – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان رشت گفت: بقاي‌ اسلام‌ مرهون‌ قيام‌ حضرت سید الشهدا علیه السلام است‌ و دوام‌ این دین الهی ‌ در به‌ كار بستن‌ درس‌ ها، پيام ‌ها و عبرت‌ هاي‌ عاشور است‌.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ولی الله عظمتی ظهر چهارشنبه در اجتماع سوگواران حضرت امام حسین علیه السلام  اظهارداشت: این امام شهید عزت‌ مندی‌ را نه‌ تنها در امور سیاسی بلكه‌ در روابط‌ فردی‌ و اجتماعی‌ نیز به‌ مسلمانان‌ می‌ آموخت‌.

وی اظهارداشت: حضرت سید الشهدا علیه السلام  عزت‌ را حتی‌ برای‌ فقیر و نیازمند می‌ خواست‌ و نیاز را توجیه‌ گر ذلت‌ پذیری‌ و خدشه‌ دار كردن‌ عزت‌ نفس‌ مسلمان‌ نمی‌ دید.

فرماندار رشت گفت: عزت‌ و عزت‌ مداری‌ در میان‌ مردم‌ و اجتماع‌ تا بدان‌ حد نزد سرور آزادگان‌ اهمیت‌ دارد كه‌ مرگ‌ با عزت‌ را بهتر از زندگی‌ با ذلت‌ و خواری‌ می ‌دانست‌.

وی همچنین افزود: امام‌ حسین‌ علیه السلام  راه‌ عزت‌ ابدی‌ را تنها در راه‌ اطاعت‌ خداوند بر می شمردند، عزت  تنها از آن‌ خدا است.

 عظمتی اظهارداشت: حضرت سید الشهدا علیه السلام  راه‌ حصول‌ عزت‌ و كرامت‌ نفس‌ را تنها با اعتراف‌ به ‌ذلت، عجز و فقر در پیشگاه‌ الهی‌ و اعتراف‌ به‌ مجد و عظمت‌ و عزت‌ خداوندی‌ می‌ داند.

وی اذعان داشت: امام‌ حسین‌ علیه السلام با قیام‌ خونبارش‌ عزت‌ از دست‌ رفته‌ مسلمانان‌ را به آنان‌ بازگرداند و كلمه‌ الله را اعتلا بخشید.

فرماندار رشت یادآورشد: این‌ قیام‌ ریشه‌ در جریان ‌ها و انحرافات ‌گذشته‌ داشت‌، امام‌ نیز هرگز مبارزه‌ را رها نكرده‌ بود و همواره‌ با حسن‌ انتخاب‌ و انتخاب ‌احسن‌ در موضع‌ گیری‌ ها نقش‌ ایفا می‌ كرد.