قم - خبرگزاری مهر: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: انقلاب اسلامی ایران از برکات قیام امام حسین(ع) است که همین مسئله برای نشان دادن پیروزی نهضت امام حسین(‌ع) کافی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله رضا استادی در شام غریبان شهادت امام حسین(ع) در جمع زائران کریمه اهل‌بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره)‌ حرم مطهر، حادثه کربلا را قطعه مهم تاریخ اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) معرفی کرد.

وی با بیان این که با مطالعه با دقت این تاریخ سئوالاتی در ذهن انسان ایجاد می‌کند، افزود: نخستین سئوال در این عرصه هدف قیام سید‌الشهدا علیه‌السلام است که چنین مصیبتی را برای اهل‌بیت علیهم‌السلام و پیروان آنها ایجاد کرد، می‌باشد، موفقیت و امتیازات به دست آمده در این قیام نیز سؤال دیگری در این راستا می‌باشد.

آیت‌الله استادی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف قیام ابی عبد‌الله علیه‌السلام احیای اسلام و مکتب اهل‌بیت و سنت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله بود. این جمله‌ای بود که امام حسین علیه‌السلام رسماً آن را بیان داشته‌اند.

وی با بیان این که از دیدگاه امام حسین علیه‌السلام اگر کسی مانند یزدی خلیفه مسلمانان باشد، اسلام از بین می‌رود، افزود: درست است که در دوره سایر ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز آسیب‌هایی به اسلام وارد آمد، ولی در زمان یزید، اصل اسلام در خطر نابودی قرار داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اسلام حقیقی را اسلام اهل‌بیت علیهم‌السلام معرفی کرد و گفت: شرایط امروز شیعیان از جمله کشور ما نشان دهنده رسیدن امام حسین علیه‌السلام به این هدف خود است. امروز میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در عزای امام حسین علیه‌السلام عزاداری می‌کنند و روز به روز نیز بر محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در میان مردم افزوده می‌شود که این گواه این ادعاست.

وی بابیان این که امروز بسیاری از مردم با ادیان و مذاهب اسلامی به تشیع گرایش دارند، افزود: این که دشمن نتوانسته جلوی این خروش مردم را بگیرد و دست و پا زدن بیهوده روی آورده است، نشان دهنده شکست دشمنان امام حسین علیه‌السلام است که امروز خود را نشان داده است.

آیت‌الله  استادی افزود: درست است که یزید و بنی امیه چند سالی بر سر مسند حکومت بودند، ولی روشن است که خداوند نخواهد گذاشت نور اهل بیت علیهم‌السلام در میان مردم خاموش شود و آنچه که نابود شد، حاکمیت ظلم بود.

وی با بیان این که بنی امیه در تاریخ حذف شده و هرجا که درباره آنها سخنی گفته شود، به بدی است، ‌افزود:‌ انقلاب اسلامی ایران از برکات قیام امام حسین علیه‌السلام است که همین مسئله برای نشان دادن پیروزی نهضت امام حسین ‌علیه‌السلام کافی بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد:‌ البته بسیاری از حوادث تاریخی عصر عاشورا سانسور شده، چراکه کسی جرات نمی‌کند چنین جنایتی که از سوی حکومتی که مدعی اسلام است، را برای همگان برملا کند.

وی بروز چنین جنایتی در تاریخ را تکرار نشده دانست و گفت: جهالت و بی‌دینی به اندازه‌ای چشم دشمنان امام حسین علیه‌السلام را گرفته بود که حتی خود نیز نمی‌دانستند چه می‌کنند؛ با این حال ذره‌ای موفقیت برای آنها به دست نماید، در طرف مقابل امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت ایشان بودند که با تحمل ظالمانه‌ترین ظلم‌ها، بالاترین موفقیت‌ها را به دست آوردند.

آیت‌الله استادی کربلا را عرصه‌ بندگی کامل امام حسین علیه‌السلام و یارانشان دانست و بیان داشت: تمامی صفات نیکو که در قرآن و روایات وجود دارد که برای انسان کامل بیان می‌شود، در آنها وجود داشته است.

وی به وظایف شیعیان و مسلمانان در ادامه جانفشانی امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان در راه حفظ دین خاطرنشان کرد:‌ تاریخ باید ثبت کند که مردم این عصر،‌ مانند امام حسین علیه‌السلام و شهدای کربلا به اندازه توان خود از دین خدا و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام دفاع کردند.

دبیرشورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر بخواهیم به امام حسین علیه‌السلام و مکتب ایشان کمکی کنیم،‌باید هم از گناه دوری کرده و هم زمینه اجرای گناه را بگیریم. البته نه با زور، بلکه زندگی ما به گونه‌ای باشد که از گناه کردن دیگران جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که زندگی ما می تواند در زندگی افراد تأثیر گذار باشد، افزود: آنطور که زندگی ما نشان می‌دهد، این طور است که هم می‌خواهیم امام حسین علیه‌السلام و عزاداری را داشته باشیم و هم حلال و حرام را رعایت نکنیم.

آیت الله استادی با بیان این که چنین رویکردی اشتباه است، گفت: ما باید از گناه وحشت داشته باشیم و از آن پرهیز کنیم؛ این سیره و روش می‌تواند دین خدا را حفظ کند. در این عرصه عمل بسیار مؤثرتر از زبان است.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین گرفتاری‌های مسلمانان این است که خود مسلمانان دیواری در برابر اسلام واقعی شده‌اند و نمی گذارند دیگران آن را ببینند؛ ‌چراکه دیگران مسلمانان را الگوی اسلام می‌دانند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد:‌ زندگی شیعیان باید به گونه‌ای باشد که این زندگی زینت اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد. باید همواره به تعلیمات مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام توجه داشته باشیم و بدانیم که این توجه موجب سلامت جامعه،، خانواده و نسل آینده خواهد شد.