فاروج - خبرگزاري مهر: امام جمعه فاروج گفت: امام حسين(ع) در نهضت عاشورا سبك زندگي اسلامي توام با عزت را براي نسل هاي بعد مشخص كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مركز شهرستان فاروج با اشاره به قيام عاشورا، عنوان كرد: واقعه کربلا منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در حوزه هاي ديني و انساني و خودسازي فردي و اجتماعي به شمار مي رود.

وي با بيان اين كه امام حسين(ع) امر به معروف و نهي از منكر را به‌عنوان يكي از اهداف قيام خود ذكر كرده است، افزود: اين فريضه ديني سلامت حیات اجتماعی را تأمین و تضمین مي كند.

حجت الاسلام قليزاده اظهار داشت: اقامه نماز و اجراي احكام ديني، رعايت عدالت و حقوق ديگران، رشد و تعالي كشور، پايداري نظام اسلامي و... همه از نتايج اجراي درست فريضه امر به معروف و نهي از منكر هستند و به همين دليل نيز اين فريضه در اولويت ساير فرايض ديني، جامعه را به سمت آرامش و موفقيت مي برد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فاروج با بيان اين كه کربلا نقشه راه و شیوه زندگی اسلامی را برای نسل های بعدی مشخص کرده است، اظهار داشت: امام حسين(ع) در نهضت عاشورا سبك زندگي اسلامي توام با عزت را براي نسل‌هاي بعد به يادگار گذاشت.

به گفته حجت الاسلام قلي‌زاده عاشورا جلوه بارز آزادي و آزادگي امام حسين(ع) و ياران با وفاي او بود چرا كه اگر اين عزت و آزادگي نبود آنها تن به بيعت با دشمنان مي دادند و به شهادت نمي‌رسيدند.