قم - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت گلف استان قم برگزاری نخستین دوره لیگ این رشته ورزشی را موجب رونق بیش از پیش گلف و مینی گلف در قم دانست.

سیدمحمد علویون در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: وقتی با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم توانستیم برای نخستین بار صاحب پایگاه اختصاصی رشته مینی گلف شویم زمینه رشد و توسعه گلف و مینی گلف در قم فراهم شد.

وی ادامه داد: در فضای کوچک که شاید از نگاه خیلی ها بدون استفاده و متروکه محسوب می شد توانستیم نخستین آکادمی مینی گلف قم را در مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان قم راه اندازی کنیم و از همین طریق علاقمندان بسیار زیادی را به گلف و مینی گلف جذب کنیم.

رئیس هیئت گلف استان قم اضافه کرد: از زمانی که این آکادمی فعال شده است بیشتر به سبب اینکه در مرکز شهر واقع شده و همچنین امکانات و شرایط خوبی برای فعالیت دارد، شاهد گرایش بسیاری از شهروندان قمی به خصوص در بخش بانوان به رشته های گلف و مینی گلف هستیم.

وی یادآور شد: این اتفاق مهم موجب شده است تا دوره‌های آموزشی در رده‌های سنی مختلف هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار شده و استعدادهای بسیار خوبی توسط مربیان گلف و مینی گلف قم شناسایی شده و در نهایت شاهد پیشرفت قم در این رشته‌ها باشیم.

علویون عنوان داشت: ما امسال نخستین دوره رقابت های مینی گلف بانوان و آقایان قم را برنامه ریزی کرده ایم و این پیکارها در بخش بانوان با شرکت 11 تیم و در بخش آقایان با حضور 8 تیم در آکادمی مینی گلف مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم در حال برگزاری است.

وی نتیجه رشد و پیشرفت قم در این رشته را موفقیت گلف بازان قمی در کسب عنوان سوم رقابت های قهرمانی کشور دانست و بیان داشت: در حضور تیم های مطرحی از نقاط مختلف کشور، قم در جايگاه سوم مسابقات گلف قهرماني کشور ايستاد.

رئیس هیئت گلف استان قم عنوان کرد: اين دوره از مسابقات با حضور 30 گلف باز از استان هاي مختلف کشور برگزار شد و شرکت کنندگان به مدت دو روز به رقابت با يکديگر پرداختند و رقابت ها با حضور گلف بازان مدعي در قالب 9 تيم از استان هاي سراسر کشور و در رده سني بزرگسالان در زمين گلف مجموعه ورزشي انقلاب تهران برگزار شد.

وی در پایان اظهار داشت: در رده بندي نهايي تيم هاي شرکت کننده در مسابقات گلف مردان قهرمانی کشور، تيم تهران در جايگاه نخست قرار گرفت و قهرمان شد، خوزستان به مقام دوم بسنده کرد و تيم قم موفق به کسب رتبه سوم شد.