کشته شدن یکی از سرکردگان طالبان در ولایت قندهار، ادامه عملیات پلیس علیه شبه نظامیان و درخواست حامد کرزای از سرکردگان طالبان برای شرکت در نشست لویه جرگه از جمله رویدادهای مهم افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، یک مقام محلی افغانستان اعلام کرد امروز یکی از سرکردگان طالبان در ولایت قندهار در جنوب این کشور کشته شد.

وزارت کشور افغانستان همچنین از کشته شدن پنج عضو طالبان در جریان عملیات پلیس در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور خبر داد.

پلیس افغانستان این عملیات را در ولایت های بلخ، کپیسا، قندهار، لوگر و هلمند انجام داد که در جریان آن یک عضو طالبان زخمی و دو فرد دیگر بازداشت شدند.

پلیس افغانستان همچنین موفق به کشف و ضبط تسلیحات طالبان شد، این درحالیست که مقامات این گروه تروریستی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در یک کنفرانس خبری در کابل از مخالفان مسلح و سرکردگان طالبان خواست تا در نشست لویه جرگه که قرار است هفته آتی با هدف گفتگو درباره پیمان راهبردی واشنگتن و کابل برگزار شود، شرکت کنند.

وی افزود: مشارکت افراد مسلح و طالبان در چنین نشست مهمی که در آن درباره آینده افغانستان گفتگو می شود، بسیار حیاتی است.

خبر دیگر اینکه نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش هیئت های فنی و اعضای کمیسیون شکایات‎ انتخاباتی برای بررسی شکایات علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از نهایی شدن فهرست نهایی نامزدها در روزهای آتی خبر داد.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در ادامه همچنین از ثبت 600 مورد اعتراض و شکایت در ارتباط با انتشار فهرست ابتدایی خبر داد.

بر اساس این گزارش از میان 3 هزار و 56 نامزد شوراهای ولایتی، دو هزار و 804 نفر به عنوان نامزدهای شورای ولایتی به فهرست ابتدایی راه یافته اند، اما معلوم نیست که نام چند نفر از آنها در فهرست نهایی قرار گیرد.